دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تولیدکنندگان غذای حلال از المپیک توکیو کناره کشیدند

حوزه/ درحالی که ژاپن بلیط‌های تماشاگران خارجی را پس گرفته و بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو قرار است تنها با تماشاگران بسیار محدود داخلی برگزار شود، تولیدکنندگان غذای حلال قراردادشان را فسخ کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از themalaysianreserve، به دنبال تصمیم سازمان‌دهندگان برای کاهش تعداد ورزشکاران و تماشاگران‌، تولیدکنندگان مواد غذایی حلال مجبور شدند قراردادهایی را که برای تهیه محصولات غذایی و آشامیدنی  در بازی های المپیک توکیو بسته بودند لغو کنند.

احمد حسینی حسن از یک موسسه ابتکار غذایی اسلامی در مالزی با نام «سرآشپز من» در این باره گفت: پیگیری در زمینه پذیرایی مواد غذایی غیرعادی است زیرا وضعیت کنونی در تماشای بازی‌ها،  بازار هدف تولید کنندگان غذای حلال را از بین می‌برد.

وی گفت:  من معتقدم که زمان برای پیگیری قراردادهای تهیه مواد غذایی حلال پایان یافته است و شرکت ما مطمئناً دیگر قرارداد را دنبال نمی‌کند. این عملی نیست زیرا تماشاگران در حال حاضر محدود هستند و با قوانین جدید برای حذف مخاطبان خارجی‌، ۳۰ تا ۴۰٪ تماشاگران مسلمان که قصد داشتیم به آن‌ها خدمات ارائه بدهیم به صورت بالقوه دیگر وجود ندارند.

احمد حسینی افزود که شرکت ما همچنین امکان تأمین غذا برای ورزشکاران المپیک را از دست داده است زیرا اصلا معلوم نیست کدام کشورها ورزشکارانشان را برای این رقابت‌ها خواهند فرستاد و در این زمینه هنوز ابهامات زیادی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین ، اکنون برای ما هیچ معامله ای وجود ندارد زیرا مشارکت ورزشکاران مسلمان بسیار ناچیز است و برخی از کشورها حتی مطمئن نیستند که قصد شرکت در این مسابقات را دارند.

گفتنی است هفته گذشته، برگزارکنندگان هر دو المپیک و پارالمپیک تصمیم گرفتند تماشاگران خارجی را از ورود به مسابقات محروم کنند و صدها هزار بلیط خریداری شده در خارج از کشور پس گرفته شد. در حال حاضر ژاپن تعداد مخاطبان زنده در رویدادهای بزرگ را به ۵۰۰۰ نفر محدود می‌کند و تنها ۷ درصد از ظرفیت ۶۸۰۰۰ صندلی استادیوم ملی ژاپن ، محل اصلی بازی‌های المپیک و پارالمپیک امسال پر خواهند شد.

 لازم به ذکر است، پیش از شیوع ویروس کرونا این شرکت قرار بود تهیه غذای حلال در دهکده ورزشکاران و تماشاگگران را در بازیهای المپیک توکیو به عهده داشته باشد.

کمیته بین المللی المپیک در بودجه جدید خود برای بازی‌های المپیک فاش کرد که تأخیر یک ساله برای ژاپن ۲.۸ میلیارد دلار  هزینه داشته است که ۲۲٪ افزایش نسبت به بودجه اولیه ۱۲.۶ میلیارد دلار است. طبق برنامه ریزی مجدد بازی‌ها از ۲۳  جولای شاهد برگزاری المپیک خواهیم بود، در حالی که انتظار می‌رود بازی های پارالمپیک در ۲۴ آگوست دنبال شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha