شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 952066
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
فنی و حرفه ای تقی پور

حوزه/مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از ارائه ۱۶ هزار و ۴۳۰ نفر دوره آموزشهای مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در سال ۹۹ در استان قم خبر داد.

محمود تقی پور، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، از ارائه ۱۶ هزار و ۴۳۰  نفر دوره آموزشهای مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در سال گذشته در استان خبر داد.

وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در حوزه های؛ خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی توسط دو بخش دولتی و خصوصی به علاقه مندان حوزه مهارت، ارائه می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم افزود: از مجموع آموزشهای ارائه شده در بخش دولتی، مراکز ثابت شهری با ارائه ۴ هزار و ۷ نفر، روستاها ۳۶۳ نفر، پادگان ۸۷۶ نفر، زندان ۶۴۰ نفر،

سکونت گاه‌های غیر رسمی ۱۶ نفر، کارگاه مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۳۹۳ نفر، مراکز درمان اجباری معتادین بهبودیافته ۳۷ نفر و صنایع و ضمن کار ۷۵۳ نفر دوره را به خود اختصاص داده اند.  

وی اظهار داشت: از مجموع آموزشهای مهارتی ارائه شده به مهارت آموزان؛ ۶ هزار و ۸۷۴ نفر بانوان و ۹ هزار و ۵۵۶ نفر نیز آقایان از این آموزشها بهره مند شده اند.

تقی پور خاطرنشان کرد: عملکرد آموزش های ارائه شده این اداره کل در دو بخش دولتی و خصوصی در سال گذشته بر اساس نفر- ساعت، ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۶۷۲ نفر- ساعت بوده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم گفت: جامعه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را آسیب دیدگان اجتماعی (خانواده های آسیب دیده از اعتیاد)، افراد دارای معلولیت، پناهندگان و اتباع خارجی، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، دانشجویان، زنان خانه دار، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنین سکونتگاه های غیر رسمی، ساکنین مناطق روستایی، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه های اقتصادی، متقاضیان مهارت آموزی و معتادین بهبودیافته تشکیل می دهند.

تقی پور در خاتمه گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای، فرصتی برای جوانان جویای کار و فاقد شغل است و خاطرنشان ساخت که اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، افزایش توانمندی های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزش های مهارتی در اولویت قرار داده است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha