سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مهدویت

استاد حوزه علمیه خواهران در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، عدم پایبندی به دین را اساس همه مکاتب دروغین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، خانم مدرسی در نشست مجازی پایگاه مهدویت مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد، با تاکید بر عدم پایبندی مکاتب دروغین به دین، اظهار داشت: به دلیل همخوانی و هم‌پوشانی این فرقه ها و منشا غربی بودنِ آن ها، می توان گفت این فرقه ها از یک منبعی، مدیریت و هدایت می شوند.

استاد حوزه خواهران، داشتن لحظات خوش عرفانی، کارکردهای عملی مثل درمانگری، گرایش های سطحی دینی، جاذبه های اجتماعی، روش های تبلیغ جذاب، در دسترس بودن و هویت بخشی به افراد را از جمله عوامل جذب فرقه‌های دروغین برشمرد.

خانم مدرسی، عرفان حلقه را محصول برداشت‌های سطحی از آیات و روایات دانست و ادعای صراط‌های مستقیم، درمانگری و شعور مثبت کیهانی را از ویژگی های این فرقه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: طبق اعتقادات عرفان حلقه، عبادات لفظی، بیهوده و لغو هستند در حالی که عبادات عملی همچون خدمت به خلق، اصل است.

استاد حوزه، افکار جنبش احمد اسماعیل را که برخاسته از عراق است، نزدیک به افکار وهابیّت، دانست که کینه خاص نسبت به علما و مراجع دارند.

کارشناس مذهبی، در ادامه افزود: پیروان قانون جذب، با برداشت سطحی و غلط از آیه ۱۴ سوره مومنون، تحسین خدا در" فتبارک الله احسن الخالقین" را به دلیل قدرت جذب انسان‌ها می دانند، در حالی که علّت اصلی این تحسین و تکریم، دمیدن روح در بشر است.

خانم مدرسی  در پایان گفت: بنا به عقیده پیروان فرضیه جذب، هر چه را در ذهن مجسم کنید به آن خواهید رسید و این قانون، نفی کننده تلاش، تقوی و توصیه های معصومین و در تقابل با توسل و تکامل روح انسان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha