دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه کمیته بازنگری و به روزرسانی سند آمایش حوزه های علمیه

حوزه/ اولین جلسه کمیته بازنگری و به روزرسانی سند آمایش حوزه های علمیه با حضور نمایندگان واحدهای ستادی مرکز مدیریت حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اولین جلسه کمیته بازنگری و به روزرسانی سند آمایش حوزه های علمیه با حضور نمایندگان واحدهای ستادی مرکز مدیریت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سالن جلسات آیت الله حائری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جراح زاده مدیر برنامه ریزی راهبردی، بودجه و نظارت دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی، ضمن اشاره به دستور آیت الله اعرافی مبنی بر بازنگری و بروزرسانی سند آمایش حوزه های علمیه، مهمترین اهداف تشکیل این کمیته را افزایش مشارکت واحدهای حوزوی در تدوین این سند، اصلاح و اضافه نمودن برخی از موارد مد نظر واحدهای ستادی و صفی و همچنین همگام سازی برنامه پنج ساله حوزه های علمیه با این سند دانست.

وی افزود: امید است بتوانیم با همکاری واحدهای حوزوی و استفاده از ظرفیت کارشناسان درون و برون حوزوی با برگزاری جلسات مستمر هفتگی ظرف چند ماه کار بازنگری و بروزرسانی این سند را به اتمام برسانیم.


حجت الاسلام رضایی مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات طراحان  و نگارندگان اولیه این سند، به اهمیت و نقش سند آمایش در برنامه ریزی و پیشبرد اهداف حوزه های علمیه اشاره نمود و بازنگری و به روز رسانی این سند را لازم و ضروری دانست.

وی خاطر نشان کرد: این کمیته ضمن انجام مسئولیت خود باید به سه محور مهم، یعنی پاسخگویی به نقدهای وارده به این سند و ارتقاء و اصلاح آن، بومی سازی این سند و ایجاد گفتمان آمایش در فضای حوزه  در راستای حرکت تحولی واحدهای حوزوی توجه داشته باشد.

در ادامه آقای شاکر طراح و مؤلف این سند ضمن ارائه گزارشی از روند تدوین و ارائه شیوه های مطالعه و اصول و مبانی این سند به پرسش های مطرح در این خصوص پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha