یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
زینال نژاد

حوزه/طلبه حافظ قرآن مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس، گفت: تجربه ای که کسب کردم لذت معنوی و آرامش روانی در محضر قرآن است که بالاتر و زیباتر از تمام آرامش های موجود در جهان است و امیدوارم تمام علاقمندان به قرآن بتوانند به آن دست یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، قرآن دستورالعمل و برنامه جامع و کامل زندگی، چراغ راه هدایت مهم‌ترین وسیله ارتباط انسان با خدا و عامل سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت بوده و از سوی دیگر بر اساس آیات و روایات، قرآن بهترین مونس انسان در تنهایی‌ها و نگرانی‌ها، شفای تمام دردها و درمان همه مشکلات روحی و روانی زندگی و تأمین کننده همه نیازمندی‌های معنوی انسان است پس بر هر مسلمانی لازم است با این کتاب آسمانی انس بگیرد و آن را کتاب زندگی خودش قرار بدهد.

بر همین اساس خبرنگار خبرگزاری حوزه در آذربایجان غربی، به سراغ مهدی زینال نژاد یکی از طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس که حافظ ۱۰ جزء قرآن است، رفته و با او درباره تاثیر قرآن در زندگی گفتگو کرده است که در ادامه می خوانیم: 

تاثیر قرآن در زندگی فردی و اجتماعی شما چه بود؟


به لطف خدا و با عنایات حضرت مهدی(عج)، با حضور در مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس این توفیق نصیب بنده شد تا بتوانم در کنار فراگیری علوم دینی، به حفظ کلام الهی بپردازم و از انوار ملکوتی این کتاب آسمانی بهره مند شوم.

خدا را شاکرم که توفیق نصیب من کرد تا با حضور در محضر قرآن، زندگی ام رنگ و بوی خدایی بگیرد و همیشه خود را در محضر این خالق بی همتا دیده و از معصیت او دوری و به مغفرت و بخشش او امیدوار باشم.

هر چقدر از برکات معنوی و مادی این کتاب آسمانی بگویم، کم گفته ام. قرآن دیدگاه و رفتار مرا نسبت به زندگی و اطرافیانم تغییر داد و با پندها و هدایت هایش رفتار و برخورد مرا درقبال خودم و خانواده ام اصلاح کرد و به رفتار اجتماعی من به عنوان عضوی از یک جامعه ی بزرگ جهت بخشید.

 همزمان با درس حوزوی کارحفظ قرآن را هم انجام می دهید؟
بله؛ مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس این ویژگی بزرگ را دارد که در کنار آموزش علوم دینی، به حفظ قرآن و تدبر در آن می پردازد.

انگیزه اصلی شما برای پرداختن به حفظ قرآن چه بود؟ 

انگیزه من از حفظ قرآن عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰میلیون حافظ در کل کشور است. مشوقان اصلی من در حفظ  امام جمعه محترم شهرستان سلماس حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی و  مدیریت و اساتید محترم حوزه علمیه سلماس حجج الاسلام حبیب فتاحی، استاد طاهری و استاد کوهکن و اساتیدی که از محضرشان استفاده کردم، بوده اند.

تا به حال در مسابقات قرآن شرکت کرده اید؟ 

در مسابقات حفظ در حوزه و شهرستان و استان شرکت کرده و حافظ ۱۰ جز از قرآن هستم.

 برای حفظ بهتر قرآن باید به چه نکاتی توجه شود؟

در حفظ قرآن داشتن هدف والا ،استاد خوب ، تلاش و پشتکار و همت بلند لازم است.
 

 به نظر شما زیباترین آیه قرآن کدام بوده و چه تأثیری بر شما داشته است؟ بهترین خاطره‌ای که از دوران حفظ و انس با قرآن دارید را بیان کنید؟

همه قرآن زیبایی محض است، اما زیبا ترین آیه قرآن برای من، آیه ۲۶ سوره آل عمران است که عزت و ذلت در دنیا و آخرت را از جانب خدا عنوان می کند.

بهترین خاطره ام از حفظ، شرکت در دوره های تابستانی حفظ استاد طاهری است.

 

تجربه خاصی در روند حفظ قرآن دارید که برای دیگران مفید باشد؟

تجربه ای که کسب کردم، لذت معنوی و آرامش روانی در محضر قرآن است که بالاتر و زیباتر از تمام آرامش های موجود در جهان بوده و  امیدوارم تمام علاقمندان به قرآن بتوانند به آن دست یافته و در پناه خدا و کلام حق باشند.

وظیفه ما در برابر قرآن چیست؟

امیدوارم که بتوانیم به وظیفه خود در قبال قرآن که همان خارج کردن قرآن از مهجوریت است، عمل کنیم و با توسل به اهل بیت(ع)، از این کتاب آسمانی غافل نشویم و با عمل به آن راه سعادت را طی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha