دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شاهد احمدلو

حوزه / یک کارگردان سینما گفت: برای اینکه آثار سینمایی بتواند فرهنگ‌سازی مطلوب داشته باشد، باید تولیدات مصرفی جای خود را به کارهای تفکری دهد.

شاهد احمدلو، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه، خانواده نباید در آثار نمایشی تصویری سیاه داشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه در اکثر فیلم‌های سینمایی بنا به تشخیص کارگردان یا فیلمنامه‌نویس تصویری که از خانواده در فیلم‌های سینمایی می‌بینیم، چندان مطابق با ارزش‌های ملی و دینی نیست، البته این مسئله به نوعی وام گرفته از جامعه است، چون سینماگر آنچه را از پیرامون خود می‌بیند در کارش نشان می‌دهد.

وی افزود: دلیل چنین اتفاقی را من در نبود قهرمان در فیلم‌های سینمایی توصیف می‌کنم، چون روزگاری بود که قهرمان می‌توانست همه معادلات را به هم ریزد و خود بانی اتفاقات خوب باشد، اما وقتی قهرمانی وجود ندارد، فرد مجبور است به آنچه پیرامونش وجود دارد تن دهد، البته تلاش‌هایی از سوی مراکز و نهادهای دولتی به عمل آمده تا تصویرسازی از خانواده مناسب باشد، اما معتقدم در این زمینه جواب مورد نظر حاصل نشده است.

این فیلمساز در پایان با بیان اینکه تولیدات مصرفی باید جای خود را به آثار تفکری دهند، بیان کرد: آن چیزی که در تلویزیون به عنوان خانواده مطلوب ایرانی می‌بینیم به نظرم متکی به کلیشه‌هایی است که سالهاست در حال تکرار است و هیچگاه جواب مطلوبی نیز به همراه نداشته است، اما نمی‌دانم چه اصراری وجود دارد که این اتفاق همچنان ادامه داشته باشد! لازم به ذکر است حتما استثناهایی هم وجود دارد، اما حرف ما کل آثار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha