شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام نکونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سالروز شهرکرد گفت: باید برای پیشرفت و توسعه شهرکرد برنامه ٥٠ ساله تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت روز شهرکرد، اظهار داشت: ۳۱ اردیبهشت همه ساله برای شهرکرد روزی به‌ یادماندنی ثبت و ضبط شده است. روزی که نام این شهر خوب، دارای مردمانی خوب و مرکزی برای یک استان ارزشمند، ولایتمدار، متعهد، مؤمن، متخلق، متحد و منسجم نامگذاری شد.

وی با طرح سوال اینکه طی این چند سال که این روز به یاد و نام شهرکرد مطرح شده اقدامات عملی‌مان چه بوده، افزود: این یکی از نکاتی است که جا دارد امسال روز ۳۱ اردیبهشت اقدامات عملی، پیشنهادهای و طرح ها و میزان اجرای آن‌ها را مورد بررسی قرار بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: می‌توان با تحقیق، مصاحبه و پژوهش به اشکال مختلف افراد و ذهن‌ها را فعال کرد و پیشنهادها و طرح‌های قابل‌توجه رو جویا شد و این پیشنهادها را در معرض افکار عمومی قرار داد که از مجموع این‌ها لازم است یک برنامه برای شهرکرد تدوین بشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: این پیشنهاد سال گذشته من هم بوده ولی نتیجه‌ای تاکنون از آن ندیدم که یک برنامه برای شهرکرد تدوین شود و حرکت‌ها، بزرگداشت‌ها و اقدامات در آینده مطابق این برنامه پیش برود.

وی تصریح کرد: اگر دست روی دست بگذاریم، فقط به صحبت و حرف اکتفا کنیم، بعد هم احیاناً یک به‌به و چه‌چه از همدیگر داشته باشیم و نتیجه‌ای حاصل نشود این چندان دستاوردی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید برنامه‌ای برای شهر و آینده شهر تدوین کنیم، گفت: سال گذشته عرض کردم یک برنامه زیبای ۵۰ ساله تدوین کنیم و در حد توان، مقطع مقطع جلو برویم و مسئولین، استاندار، فرماندار، شورای شهر، شهردار و متولیان دیگر شهری مطابق این برنامه موظف باشند حرکت کنند و زمینه‌ آبادانی شهر را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود: بسیاری از ظرفیت‌های انسانی، هنری، معدنی، جغرافیای و فرهنگی و امثال این‌ها در شهرکرد وجود دارد اما ناشناخته بوده و باید شناخته شوند.

وی با اشاره به هویت بخشی به مرکز استان بیان کرد: باید شهرکرد در میان مراکز استان‌های کشور بدرخشد، انگیزه‌های عمومی جهت مشارکت‌ همگانی در آبادانی تحریک شود و همه فعال شوند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: تقویت وحدت، فرا بومی نگریستن، پرهیز از شعارزدگی، روی آوردن به عمق‌بخشی و واقع‌گرایی، تلاش مجدانه و اثرگذار جهت شناسا نمودن شهر در فرهنگ عمومی کشور از جمله نکات بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: با کمال تأسف می‌بینیم گاهی اوقات حتی مسئولین با شنیدن اسم شهرکرد می‌گویند مرکز استان مثلاً کهگیلویه و بویراحمد است و بین این مسائل خلط می‌کنند.

وی با بیان اینکه این‌ موارد را در برنامه‌های عملیاتی قرار بدهیم و بدون اتلاف وقت پیش برویم، اظهار داشت: وقت‌گذرانی به اندازه کافی داشته‌ایم، ۴۲ سال از انقلاب گذشته و وقت را گذراندیم پس بدون اتلاف وقت، به سمت عمل و رو بیاوریم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امامزاده دو خاتون شهرکرد می‌تواند به محلی برای رشد و ارتقاء فکر و فرهنگ شهر تبدیل شود، افزود: این امامزاده که در جای خوبی هم قرار گرفته، می‌تواند محل رشد و ارتقای فکر و فرهنگ باشد، محلی که از آنجا به همه نقاط شهر برنامه تزریق شود، خوراک معنوی و ایمانی تدارک شود و به نوبه خود به عنوان یک قطب فرهنگی و اثرگذار مطرح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: باید جایگاه این امامزاده را ارتقاء بخشید و متولیانی پرانگیزه و فرانگر، حیات در شأن این مرکز  ایجاد کنند و به این مرکز شأنیت ببخشند و نگاه عموم را به آن‌ها جلب کنند.

وی با اشاره به بازار و اقتصاد شهر تصریح کرد: رونق مرکز استانی و فرا استانی لازم رونق بازار و اقتصاد است. باید آن‌ها که دل دریایی در اقتصاد دارند، میدان‌دار باشند و نگاه عمومی را به حمایت و تقویت این‌ها جلب کرد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: تولیدات درون استانی در مرکز استان باید دارای یک بازار ویژه و یک مرکز معرفی عرضه با حال و هوای چشمگیر باشد; چون تولیدات استان در مرکز استان به یک بازار بزرگ و قابل‌ توجه لازم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه این روز و این مناسبت را فقط روز تعریف و چهره‌سازی قرار ندهیم، گفت: این فرصت برای ارتقای مرکز یک استان است که باید با رشد و تعالی آن تمام استان بهره‌مند شوند. همه باید بهره اقتصادی بهره فرهنگی و همه بهره‌مندی‌ها را از شهرکرد دریافت کنند و کل استان باید از شهرکرد این بهره‌ها را دریافت کنند.

وی بیان کرد: انتظار هم استانی‌ها آن است که یک مرکز استانی داشته باشند که غنی و سرشار از همه توانمندی‌ها باشد. باور این‌جانب آن است که این ظرفیت وجود دارد و باید به آن‌ها فعلیّت بخشید و فعلیّت بخشیدن به ظرفیت‌ها کار جمعی و جهادی می‌طلبد و متولیان شهری و استانی مسئولیتی سنگین در این راستا دارند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: شهرکرد در پرتو انقلاب اسلامی بحمدالله رشد فزاینده داشته و مسئولین شهری و استانی و دیگر فعالان در عرصه‌های مختلف توانسته‌اند سهم قابل‌توجهی از دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب رو به خود اختصاص داده و خدمات گسترده‌ای از کشور دریافت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه افزود: اما عقب‌ماندگی‌های این شهر و این استان در دوران طاغوت و ستم‌های طاغوتی به این مردم آزاده گودال‌هایی از مشکلات به جا گذاشته است که جبران آن کارهای جهادی و به‌هم‌پیوستگی‌های جمعی و برنامه‌ای را می‌طلبد.

وی در پایان اضافه کرد: این‌جانب به عنوان خادمی کوچک خود را متعهد به وظایف می‌دانم و پشتیبان آن کارها و آن به‌هم‌پیوستگی‌ها هستم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha