شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خواهران خوزستان

حوزه/ نخستین پیش نشست همایش پژوهشی «آینده انقلاب اسلامی، حکومت مهدوی» با موضوع «نقش زنان در زمینه‌سازی ظهور» با حضور سرکار خانم زهرا حمیدی، مدیر و مدرس مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی، به‌صورت مجازی، در سامانه مدرس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نخستین پیش نشست همایش پژوهشی «آینده انقلاب اسلامی، حکومت مهدوی» با موضوع «نقش زنان در زمینه‌سازی ظهور» با حضور سرکار خانم زهرا حمیدی، مدیر و مدرس مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی، به‌صورت مجازی، در سامانه مدرس برگزار شد.

در این نشست مجازی که جمعی از اساتید و طلاب مدارس علمیه استان خوزستان و سایر استان‌ها شرکت داشتند، خانم حمیدی گفت: زنان و مادران نقش حیاتی و کلیدی در پرورش و تربیت نسل‌ها را به عهده دارند و دین مبین اسلام، اهمیت ویژه‌ای برای آنان قائل شده است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی، اضافه کرد: فرزندان در سنین طفولیت و کودکی تحت تأثیر تربیت صحیح مادران قرار دارند و از آن‌ها الگو می‌پذیرند؛ چنانچه مادران تمام توجه خود را برای تربیت صحیح فرزندان به کار گیرند، می‌توانند از تأثیرات منفی محیط به‌شدت کاسته و با ابراز محبت و پیوند عاطفی با فرزندان خود در شرایط بحرانی، یاریگر آن‌ها باشند و با ایجاد تفریحات سالم برای آن‌ها از روی آوردن فرزندان خود به تفریحات نامناسب جلوگیری نمایند.

حمیدی اضافه کرد: مادران همچنین می‌توانند با انتقال معارف مهدوی از راه حفظ حدیث، تلاوت روزانه قرآن، حفظ و تلاوت دعا برای سلامتی امام زمان(عج) اهمیت مسئله را برای کودکان گوشزد نمایند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی، بیان کرد: چنانچه زنی به وظایف اولیه خود خوب عمل نماید و در شرایط عادی از همسر خود اطاعت کند و در بیرون از منزل نیز با رعایت حجاب و عفاف در وظایف اجتماعی مشارکت نماید، همسر نیز می‌تواند به‌خوبی به وظایف اسلامی خود عمل نماید.

وی اذعان کرد: نقش دیگرِ زنان، در شرایط بحرانی، جنگ و دفاع است که مردان، وظیفه دفاع از دین و سرزمین خود را بر عهده دارند؛ در این زمان، زنان باید نقش خود را در پشت‌صحنه به‌خوبی ایفا نمایند؛ چراکه زنانی که خود را منتظران حضرت می‌دانند، باید در تمامی صحنه‌ها در کنار همسر خود باشند و ضمن یاری او، در تربیت فرزندان صالح و رشد و تعالی دینی همسر خود کوشیده و هم پای ایشان در یاری حضرت حجت(عج) کوشا باشند.

حمیدی، با بیان اینکه زنان با حضور خود در اجتماع می‌توانند، سایر افراد را راهنمایی کنند، گفت: در مرحله اول با گفتار، سخنرانی و مقالات علمی، افراد را با مقام و منزلت زن در فرهنگ مهدوی آشنا کنند و جامعه عظیم زنان را با رسالت بزرگ خود آشنا سازند.

وی در پایان اظهارداشت: در مرحله بعد نیز با امربه‌معروف، افراد را به انجام واجبات و کارهای نیکو دعوت نمایند و ارزش زن و رابطه معنوی با امام زمان(عج) را گوشزد کنند و با نهی از منکر از انجام اعمالی که قلب امام زمان(عج) را می‌آزارد، نهی نمایند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha