دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مقدسی مدیر مدرسه اسلام شناسی مشهد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) مشهد با اشاره به مسئله شیوع کرونا در ۱۴ ماه گذشته، گفت: آموزش‌ها از روی اضطرار به‌صورت مجازی برگزار شد که از باب علمی، در سطح پایین‌تری از کلاس‌های حضوری قرار دارد.

فاطمه مقدسی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با بیان اینکه طلبه‌ای که از سلامت لازم برخوردار است و خود می‌تواند شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کند، باید به‌صورت حضوری امتحان بدهد، گفت: طلاب در جلسات حضوری امتحان با آمادگی و همت بیشتری شرکت می کنند.

مدیر مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) مشهد ضمن اشاره به تغییرات کارشناسی شده در خصوص تغییر امتحانات رشته‌های تخصصی، بیان کرد: با شیوع ویروس کووید۱۹ و الزامات ستاد ملی مبارزه با کرونا و  آموزش‌ها از روی اضطرار به‌صورت مجازی برگزار شد که از باب علمی، در سطح پایین‌تری از کلاس‌های حضوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه سیستم آموزش مجازی نوعی رخوت و کسالت می آورد، افزود: در سیستم حضوری، استاد به‌صورت رودررو می‌تواند مطالب را به محصل منتقل کند و در درک و فهم دانش‌آموختگان، تأثیر بیشتری داشته باشد، اما در مدل آموزش مجازی، انتقال مفاهیم مطالب، کمتر است.

مقدسی با اشاره به آموزش مبتنی بر تهذیب در حوزه علمیه و الگوگرفتن از استاد، تصریح کرد: طلاب با ورود به حوزه و نشستن در کلاس درس و برقراری ارتباط با همکلاسی‌ها و اساتید و مسئولان مدرسه، از لحاظ تهذیب نفس و مباحث اخلاقی، به طور کامل تحت تربیت قرار می گیرند.

مدیر مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) مشهد با اشاره به واگذاری نحوه‌ی برگزاری امتحانات به مدارس، بر توجه به یکدستی و متنوع نشدن سطح سوالات و امتحانات تاکید کرد.

وی به تقدیر از مشورت صورت گرفته از مدیران مدارس از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان درباره نحوه برگزاری امتحانات، اظهار کرد: تا جایی که امکان دارد باید امتحانات به‌صورت حضوری برگزار شود، مگر با تبصره و شرایط خاص برای محصلان خواهر دارای فرزند کوچک و یا افراد بیمار این امر به صورت دیگر انجام شود.

مقدسی ابراز کرد: امید است برای سال آینده مشکلات برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری با انجام واکسیناسیون رفع گردد.

مدیر مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) مشهد به بحث انتخابات هم گریز زد و گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که تبلیغ برای مشارکت حداکثری را به‌عنوان یک تکلیف معین مطرح فرمودند و با نظر به مسئولیت سنگین حوزویان، طلاب باید با فراغ بال و با کسب آگاهی و بصیرت‌های لازم، وارد عرصه‌ی تبلیغ و ترویج در حضور حداکثری شوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha