یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اسرائیل

حوزه/ "دیوید پسیگ" گفت: اشغالگران با یک جنگ داخلی مواجه می شوند که قبل از آن ترور سیاسی یکی از رهبران آن خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "دیوید پسیگ" تحلیلگر برجسته اسرائیلی پیشگویی کرد که اشغالگران با یک جنگ داخلی مواجه می شوند که قبل از آن ترور سیاسی یکی از رهبران آن خواهد بود و همچنین پدیده مهاجرت نخبه های یهودی گسترش می یابد.

استاد آینده پژوهی در دانشگاه "بر ایلان" در گفت‌وگو با سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گفت: اگر اقدامات لازم دیگری برای دولت یهودی انجام نگیرد، اسرائیل شکست خواهد خورد.

وی که قصد دارد کتاب جدیدش با عنوان "سقوط پنجم" را چاپ کند، پیش بینی می کند که عید یهودیان "سوکوت ۲۰۴۱" با یک درگیری دور از انتظار در کاروانی که به سمت "دیوار براق" حرکت می کند، همراه می شود، امّا فریاد و زاری در کنار دیوار باعث می شود نگهبانان امنیتی اسرائیلی اقدام به بازگشایی مسجد الاقصی نموده و یهودیان شروع به فرار می کنند و در آن هنگام شورش های داخلی آغاز شده و در پی آن حوادث خشونت باری میان یهودیان رخ می دهد که بسیار از اسرائیلی ها کشته می شوند.

این تحلیلگر اسرائیلی ادامه داد: آنچه احتمالاً برای اسرائیلی ها رخ می دهد این است که بعد از سه یا چهار نسل، آنها کم کم فرو می پاشند و این فروپاشی با ترور رهبران یهود به دست خود یهودیان آغاز می شود و در پی آن انتفاضه داخلی رخ می دهد؛ برای اینکه بسیاری از کشور ها به این شیوه فرو می پاشند، لذا اسرائیلی ها باید برای جلوگیری از این سرنوشت تلخ، اقدامات بیشتری را انجام دهند.

"دیوید پسیگ" تأکید کرد: ممکن است تشدید درگیری داخلی میان یهودیان به مهاجرت معکوس نخبه های یهودی از اسرائیل شود و در مرحله بعد، اسرائیل کاملاً فرو می پاشد و اگر دشمنان خارجی داشته باشند، آنها بر اسرائیل غلبه خواهند کرد.

وی در پایان بیان داشت: امروز یکی از مشکلات یهودیان در اسرائیل این است که در میان بسیاری از طرف ها در جهان حق موجودیت ندارند، لذا پیشنهاد می کنم که اقدامات مطلوب بیشتری برای غلبه بر این دیدگاه ها و پیشگوییی های سیاه انجام گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha