یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حاجی صادقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه حل را تحول و تغییر در وضع موجود دانست و گفت: دولت انقلابی یعنی دولتی که تن به رجعت ندهد و در مقابل بخش های رجعت کرده بایستد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست بصیرتی با جمعی از اساتید دانشگاه های استان قم که به همت بسیج اساتید استان و با همکاری کانون بسیج اساتید دانشگاه قم در سالن مفید دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: استحاله خطری است که تمام انقلاب ها را تهدید می کند. خطری بزرگ در همه انقلاب هاست همانطور که در تاریخ می‌بینیم انقلاب کبیر فرانسه در بازگشت به ضد خود تبدیل می شود یا انقلاب اکتبر شوروی در سه مرحله گرفتار استحاله شد.

وی ادامه داد: در انقلاب های دینی نیز این موضوع قابل مشاهده است، قرآن داستان بنی اسرائیل را برای ما تابلوی سنت های الهی می داند که مشتمل بر سنن بزرگ الهی است؛ بنی اسرائیل با معجزه الهی افضل امت عصر خود شدند اما بر اساس ارتجاع همه چیز را از دست دادند؛ چهل روز رهبرشان از آنها دور شد، به دنبال گوساله پرستی رفتند، یک بار هم معجزا الهی را یکی پس از دیگری دیدند اما باز به عقب برگشتند، که نشان می دهد رسوخ فکری پیشین هنوز در این افراد وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی گفت: بنی اسرائیل گفتند اکنون که فرعون نابود شده است به مصر برگردیم و نظام دینی در آنجا برپا کنیم خداوند متعال فرمود من سرزمین بهتری برای شما مهیا کرده ام فقط بروید آنجا را از وجود برخی اوباش پاک کنید و جامعه دینی را برپا کنید، قوم بنی اسرائیل گفتند موسی خدایی که فرعون را نابود کرد از پس این اوباش بر نمی آید؟ موسی گفت خدا می خواهد شما انجام دهید، گفتند تو با خدا برو بجنگ ما اینجا نشسته ایم وقتی شما تصرف کردید ما می آییم.

وی اضافه کرد: چرا خدایی که من و سلوی و سایه داده بود، این را نداد و به بنی اسرائیل گفت تا ۴۰ سال رنگ شهر را نخواهید دید؟، چراکه نظام دینی در جامعه ای تحقق می یابد که مردم آنجا بخواهند و برای آن قیام کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: انقلاب پیامبر مکرم اسلام پس از رحلت ایشان گرفتار رجعت شد و جاهلیت جدید با حفظ پوسته اسلام شکل گرفت تا جایی که سنت های فرعونی در بین مسلمانان رواج پیدا کرد. و ۱۱ امام به دست مرتجعین از اسلام شهید شدند.

وی با بیان اینکه آیا انقلاب اسلامی با این خطر مواجه نیست؟ عنوان کرد: هیچ نظام ولایی در طول تاریخ بیش از ۱۰ سال عمر نکرده است و دشمن می داند تنها عامل ۴۲ سال عمر انقلاب اسلامی و نظام ولایی مردم هستند؛ اسلام موتور حرکت، ولایت راننده و سوخت رسان به این حرکت مردم هستند. دشمن اینرا فهمیده و می داند همانطور که در صدر اسلام به دست مسلمانان اسلام را سر بریدند، امروز هم تنها راه سربریدن انقلاب، مردم انقلاب هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی اظهار کرد: چگونه مردم را از سوخت رسانی به انقلاب باز می دارند؟ عوامل رجعت و زمینه های آن چه چیزهایی است؟ یک جنبه رجعت فکری یا رجعت در اندیشه و باور است که از عوامل آن تحریف است؛ در تحریف گاهی کار را به جایی می رسانند که با شعار عدالت به جنگ با علی(ع) می روند، امروزه شاهد هستیم که خیلی مسایل حتی خود کلمه انقلاب، آزادی، شخصیت ها و حتی قرآن را تحریف می کنند. از عوامل دیگر رجعت فکری می توان به تغییر الگوها و ارزش ها و فاصله گرفتن از اصول و مبانی اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جنبه دیگر را رجعت عملی دانست و گفت: این عوامل نظیر تحریم، فشارهای دشمن، تهدید، تغییر مطالبات مردم، تبدیل آخرت گرایی به دنیا گرایی، تغییر ذائقه فرهنگی مردم و این قبیل امور است.

وی عدم استقامت را از عوامل مهم رجعت برشمرد و گفت: دینداری یعنی استقامت و استقامت را خداوند متعال در آیه ۱۵ سوره حجرات، در اندیشه نلغزیدن و در عمل نایستادن تعبیر می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه دشمن با توان توان برای رجعت به میدان مبارزه با انقلاب اسلامی آمده است، اضافه کرد: مخصوصا در این ۸ سال دشمن نه به علت قوت خود که به دلیل ضعف مدیران ما توانسته در این زمینه پیشروی کند، ولی مقام معظم رهبری در تمام سال های پس از انقلاب یکه تاز مقابله با این جریان بوده اند.

وی راه حل را تحول و تغییر در وضع موجود دانست و گفت: دولت انقلابی یعنی دولتی که تن به رجعت ندهد و در مقابل بخش های رجعت کرده بایستد، امروز جمهوری اسلامی در سطح جهانی در موفق ترین زمان خود قرار دارد لکن مشکل و چالش اصلی مدیریت است که این هم به دست مردم حل می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راه حل مشکلات موجود قهر نیست، بلکه اقدام تحول آفرین است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در پایان سه شاخصه اصلی کاندیدای اصلح را "اعتقاد، علم، توانایی و اراده تحول"، "توانمند و باورمند در مبارزه با فساد، تبعیض و تلاش برای استقرار عدالت" و " ولایتمدار بودن" برشمرد و تصریح کرد: تنها راه نجات کشور از طمع و فشار دشمنان، دولت انقلابی است، و دولت انقلابی امنیت می آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha