چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مهدی رجایی نیا

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از اجرای طرح مفتاح برای توسعه مشارکت نخبگان، اساتید، طلاب و دانشجویان در مباحث فقهی – تقنینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا در سخنانی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، موضوعاتی از بین طرح ها و لوایح در دستور بررسی مجلس شورای اسلامی، جهت مطالعه و اظهارنظر ارائه می گردد و علاقه مندان نیز نقطه نظرات خود را در چارچوب سوالات مشخص شده، به مرکز ارسال و در نهایت بعد از ارزیابی های نهایی، با حفظ حقوق مادی و معنوی افراد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برای اجرایی کردن این طرح، درگاه های مختلفی را تدارک دیده که از جمله آنها کانال رسمی مرکز در پیام رسان ایتا با آدرس " https://eitaa.com/joinchat/۱۰۲۱۷۷۱۸۹۸C۴۸c۷۱۱af۹۶" می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  رجایی نیا خاطرنشان کرد: "چگونگی ارزیابی محتوای طرح یا لایحه از منظر مطابقت، مغایرت و عدم مغایرت با موازین اسلامی و   استنادات فقهی – حقوقی در این زمینه"، " پیشنهادات اصلاحی در خصوص رفع اشکالات مطرح شده"، "ایرادات ماهوی و شکلی و ...." از مواردی است که در طرح مفتاح از مخاطبان سوال شده است و در ادامه طرح ها و لوایح و موضوعات تقنینی دیگر نیز در قالب همین طرح در معرض استفاده پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس یادآورشد: طرح مفتاح این ظرفیت را برای نخبگان حوزه و دانشگاه جهت مشارکت در بررسی طرح ها و لوایح را فراهم خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha