چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
علوی مهر انجمن قرآن پژوهی حوزه

حوزه/ به همت مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، رشته تفسیر موضوعی قرآن کریم در مقطع دکتری، به تصویب رسید.

حجت الاسلام والمسلمین علوی مهر، دانشیار علوم قرآن و حدیث جامعة المصطفی العالمیه، در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، در رابطه با راه اندازی این رشته ابراز داشت: در راستای تحول علمی در جامعةالمصطفی بر اساس تقسیم بندی دانشگاهی و نیز تحول در نظام آموزشی، سرفصل ها و رشته های جدیدی با توجه به پیشرفت های علمی در حوزه های مختلف به تصویب نظام آموزشی المصطفی رسیده است. 

وی ادامه داد: از جمله این حوزه ها، حوزه دانشی قرآن و حدیث است که در ذیل آن رشته های متنوعی به ویژه در دوره دکتری به تصویب نظام آموزشی المصطفی و وزارت علوم و فناوری جهت پیشبرد برنامه های قرآنی و نظریه پردازی در حوزه های مختلف قرآنی، رسید.

حجت الاسلام والمسلمین علوی مهر با اشاره به تصویب رشته دکتری تفسیر موضوعی برای نخستین بار، خاطرنشان کرد: این رشته با سه گرایش آیات اعتقادی، آیات اخلاقی و آیات الاحکام، به تصویب نهایی وزارت علوم رسیده است که می توانند نقش مهمی در مسائل عقیدتی و نظام اخلاقی جامعه اسلامی، به ویژه مباحث مربوط به حوزه احکام قرآن در راستای تقویت قرآن کریم را ایفا نماید.

وی با ابراز امیدواری اجرایی شدن این رشته از ترم آینده، اظهار داشت: راه اندازی رشته های دکتری در حوزه های دانشی که بتوانند پاسخگوی مسائل جامعه اسلامی باشند، امر مهمی است که باید با جدّیت پیگیری شود و خوشبختانه این مسئله در دستور کار جامعةالمصطفی قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha