دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضرت معصومه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: تأسی به بانوان پرهیزکاری همچون حضرت فاطمه معصومه(س) می‌تواند در مسیر آینده دختران کشور ما مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، در ویژه برنامه دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) که با حضور بانوان این مدیریت برگزار شد، آگاهی یافتن از فرهنگ و روش زندگی اهل بیت پیامبر(ص) را یکی از اصلی ترین راه‌های شناخت آیین محمدی و بهره مندی از آن دانست که آنها تبلوری از مکتب حیات بخش پیامبر اکرم (ص) هستند.

وی ضمن بیان القاب و ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه(س)، گفت: ایشان با علم و درایت خود در ردیف زنان عالمه، محدثه و والامقام جهان اسلام قرار گرفت که می‌توانند موجب رشد بیشتر بانوان مسلمان شود و آنان را در مسیر ترقی معنوی هدایت کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به کرامت و پاکدامنی حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: ایشان بهترین الگو برای بانوان جهان به‌ویژه دختران جامعه اسلامی است که حضرت در پیروی از امام زمان خویش به مقابله با جریان‌های انحرافی پرداختند و از استمرار امامت معصومان از سلاله پاک رسول خدا(ص) با استناد به احادیث نبوی حمایت کردند.

حسینی واعظ با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران دختران کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگ، اقتصاد، سیاست، ورزش و … همواره حضور فعال داشتند، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران مسأله زنان در جامعه با توجه به ابعاد انسانی زن، در دو عرصه خانواده و جامعه تبیین شد و طبیعی است در مرحله تحقق شعارها، حفظ کرامت زن در خانواده و اجتماع ایرانی در دوره‌های مختلف، شدت و ضعف یافته است.

وی افزود: امروزه با هجمه فرهنگی دشمنان و بروز آسیب‌های اجتماعی، بانوان و دختران مورد هجمه قرار گرفته‌اند، زیرا دشمن به نقش مهم بانوان در تربیت جامعه آگاه است و با متزلزل کردن این قشر مهم، می تواند ابتدا بنیان خانواده را سست کند که در این صورت، جامعه هم آسیب خواهد دید.

استاد حوزه خواهران اظهار کرد: باید موضوع برنامه‌ریزی‌های تربیتی و فرهنگی برای زنان و دختران به طور ویژه صورت پذیرد که کاهش هر نوع آسیبی نیازمند برنامه‌ریزی کلی و مورد توجه قراردادن کانون خانواده است تا جامعه به نتیجه مطلوب برسد.

حسینی واعظ، بررسی جایگاه والا و ارزشمند حضرت معصومه(س) و راه‌های الگوگیری دختران مسلمان از مقام شامخ آن حضرت(س) را از راهکارهای حفظ جامعه از آسیب ها دانست و توضیح داد: تأسی به بانوان پرهیزکاری همچون حضرت فاطمه معصومه(س) می‌تواند در مسیر آینده دختران کشور ما مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: نه فقط دختران که همه افراد باید با الگو قراردادن سیره و سبک زندگی آن بزرگواران، در مواجهه با مسائل پیرامون خود معقول و با درایت عمل کنند و در این مسیر از باورها و حفظ و حراست از ارزش‌های اصیل ایرانی و اسلامی جامعه دست نکشیده و از ارعاب معاندان واهمه نداشته باشند تا قدرت مواجهه با مشکلاتی که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی آنها پدید می آیند را داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) و تمام بانوان پرهیزگار در صدر اسلام در ابعاد و عرصه‌های مختلف، سبک زندگی مبتنی بر اصیل‌ترین باورها و ارزش‌ها را به منصه ظهور رسانده‌اند و این از مباهات شریعت است که چنین انسان‌های کاملی پیشرو آن هستند که الگو بودن آنان و امکان طراحی سبک زندگی برای ارائه به افراد، جامع است.

وی ادامه داد: تأسی به زنان والامقامی همچون حضرت معصومه(ع) سبب شده تا دختران مؤمن، عفیف و انقلابی جامعه، شخصیت و هویت خویش را پیدا کرده و به مقام و منزلت والای خویش پی ببرند و به مقامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رفیعی دست پیدا کنند.

کارشناس مذهبی افزود: به برکت الگوپذیری از زنان بزرگ خاندان پیامبر اکرم(ص)، دختران و زنان جامعه کنونی با تحول فکری و روحی بزرگ نسبت به سرنوشت خود، خانواده، اسلام و جامعه احساس مسئولیت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha