جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
صباغ زاده

حوزه / یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: به دلیل عدم علاقه‌ و نداشتن وقت، کارهایی که در شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها تولید می شود را ندیده‌ام.‌

مهدی صباغ‌زاده؛ کارگردان سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه نظارت روی سریال‌سازی در شبکه‌های نمایشی بیشتر شود، گفت: اگر می‌بینیم برخی بی‌اخلاقی‌ها در تولیدات شبکه نمایش خانگی دیده می‌شود، دلیلش را باید در عدم نظارتی جستجو کرد که در این عرصه وجود دارد، اگر مسئولانی که موظف به انجام وظیفه در این حوزه هستند رسالت خود را به درستی انجام می دادند، شاهد برخی کارها نبودیم که در آنها به خانواده نگاهی تخریبی شده است.

وی افزود: پیشتر نظارت روی سریال‌های شبکه نمایشی خانگی بر عهده وزارت ارشاد بود، اما بنا به دلایلی این عرصه به صدا و سیما واگذار شد، اما این اقدام کمکی به بالا رفتن کیفیت تولیدات نکرد، چون به نظرم سیما به اندازه‌ای دل‌مشغولی دارد که دیگر برایش وقتی باقی نمی‌ماند تا بخواهد آن را صرف نظارت بر پلتفرم‌ها کند، برای همین هم متاسفانه برخی مواقع مسائلی در این کارها می‌بینیم که زیبنده فرهنگ ایرانی – اسلامی کشورمان نیست.

کارگردان فیلم «سناتور» با بیان این‌که پلتفرم‌ها نباید ابزاری برای تخریب سینما باش، بیان کرد: اگر از عرصه‌های جدید نمایش به عنوان بازویی برای سینما استفاده شود، اقدام خوبی صورت گرفته است، چون امکان دیده شدن آثار سینمایی بیش از گذشته می‌شود، اما اینکه بخواهیم پلتفرم‌ها را جایگزین سینما کنیم اقدامی ناشایست انجام داده‌ایم، زیرا سینما همیشه باید رونق داشته باشد تا صنعت فیلمسازی نیز باقی بماند.

صباغ‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا خود، مخاطب سریال‌های نمایش خانگی است؟ گفت: من هیچ یک از آثاری که در این حوزه تولید می‌شوند، را نمی‌پسندم، چون علاوه بر اینکه وقت ندارم تا کارهای مربوطه را تماشا کنم، به لحاظ حسی نیز علاقه‌ای برای تماشای این کارها ندارم. این وضعیت روحی نیز ناشی از افسردگی است که به واسطه شرایط تولید برای سینماگرانی نظیر من به وجود آمده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha