سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله

حوزه/ حجت الاسلام صفی الدین با تأکید بر اینکه ما یقین داریم آمریکا مسئولِ اصلی وضع کنونی ماست، افزود: ما اوضاع داخلی، فساد و انتخاب گزینه های اشتباه را فراموش نمی کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، موسسه تربیت و تعلیم اسلامی، کنفرانسی تربیتی در خصوص آموزش از راه دور را زیر نظر حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در لبنان برگزار کرد.

در این کنفرانس عبد الله قصیر معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله، رئیس موسسه تربیت و تعلیم اسلامی و مسئولین فرهنگی و مدیران مدارس و مراکز تربیتی و مطالعاتی حضور داشتند.

حجت الاسلام سید صفی الدین در این کنفرانس با بیان اینکه تحول باید یک خصوصیت ذاتی برای هر نهاد و طرفی باشد، به ویژه که مرتبط با اهداف الهی باشد، افزود: ما نیازمند تحولی هستیم که از موانع عادی و ساختگی که مانع پیشرفت انسان و عمل به وظیفه اش می شود، عبور کند.

تحول دینی و انسانی یک سنّت الهی است

وی با تأکید بر اینکه توقف ممنوع است و هیچ مانعی در مسیر پیشرفت انسان وجود ندارد، گفت: چراکه تحول دینی و انسانی یک سنّتی است که خداوند متعال تعیین کرده است و امکان ندارد که متوقف شود.

حجت الاسلام صفی الدین ادامه داد: بدون این رویکرد امکان ندارد که افق ها و در ها به روی ما باز شود؛ چراکه زندگی هر کدام از ما در معرض مشکلات و چالش ها قرار دارد.

عضو ارشد حزب الله در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ما به همراه شرکای خود در کشوری زندگی می کنیم که گرفتار بحران بزرگی است، افزود: به صراحت می گویم که وقت برای حل تمامی بحران هایی که طی سال ها روی هم انباشته شده، وجود ندارد و این بحران مثل ویروس کرونا جهش یافته می شود.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تمامی حقایق، راه حل وجود دارد، تصریح کرد: راه حل این است که لبنانی ها با هم اجماع داشته باشند و ایمان بیاورند که آنها می توانند مشکلات را حل کنند.

عضو شورای اجرایی حزب الله بیان داشت: ما از مسئولیت خود استعفا ندادیم و فرصت هایی را فراهم آورده و همچنان برای راه حل فرصت می دهیم. ما همچنان برای نجات لبنان قبل از فاجعه بزرگ، فرصت داریم.

ما ایمان داریم که آمریکا مسئولِ اصلی وضع کنونی لبنان است

حجت الاسلام صفی الدین با تأکید بر اینکه ما ایمان داریم که ایالات متحده آمریکا مسئولِ اصلی وضع کنونی ماست، افزود: ما اوضاع داخلی، فساد و گزینه های اشتباه را فراموش نمی کنیم، امّا اکثر کسانی که این سیاست ها را عملی کردند، از تیم آمریکا هستند و در چارچوب پروژه آمریکایی حرکت کردند.

آمریکا باید مسئولیت نابودی کشور ها و ملت ها را به عهده بگیرد

وی در پایان گفت: لبنانی ها باید بدانند که چه کسی مسئولیت بحرانی شدن کشور آنهاست و آمریکا را مسئول پیامدها و عواقب ناشی از آن بدانند و آمریکا نیز باید مسئولیت ویرانی و نابودی کشور ها و ملت ها را به عهده بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha