دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
میزگزد تخصصی، تئاتر رادیویی و تیزرهای تبلیغاتی اهم برنامه های هفته حجاب و عفاف حوزه علمیه خواهران هرمزگان

حوزه / معاون فرهنگی تیلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: برنامه ریزی ها و هماهنگی ها برای هفته حجاب و عفاف از ماه ها قبل انجام شده و در پنج محور فعالیت ها انجام می شود.

خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن، معاون فرهنگی تیلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، به برنامه های هفته حجاب و عفاف اشاره کرد.

وی ضمن اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «حجاب مایه‌ی تشخص و آزادی زن است»، بیان کرد: عفاف و حجاب مختص یک روز و یک هفته نیست و نهادینه شدن این امر مستلزم توجه جدی و همیشگی به این ارزش دینی اجتماعی است.

خانم عباسی ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها، هماهنگی ها و جلسات متعدد در سال گذشته، قرارگاه عفاف و حجاب استان در مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس تشکیل شد که این مدرسه ظرفیت بسیار مناسبی برای ورود به عرصه های مختلف خجاب و عفاف را دارد.

وی اذعان داشت: قرارگاه مبلغه های بومی حجاب و عفاف و همچنین مبلغان متخصصی که دوره های متعدد فرهنگ سازی پاکدامنی در قرآن و بایسته های پوشش طلبگی را گذرانده بودند در این زمینه شناسایی شده و زمینه ها برای حضور و فعالیت آنان در محلات به ویژه در این ایام فراهم شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان در زمینه برنامه های ویژه استانی، کشوری و بین المللی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در این هفته بیان کرد: میزگرد تخصصی با عنوان بایسته های حجاب بومی در سطح استان و همچنین میزگرد تخصصی بایسته‌های پوشش طلبگی به صورت کشوری و وبینار بین المللی تاثیر عفاف در سلامت روان با حضور دو نفر از اندیشمندان غربی از انگلستان و آمریکا از برنامه های حائز اهمیت این هفته است.

وی افزود: برنامه هایی از قبیل مسابقات کتابخوانی، تئاتر رادیویی و تبلیغات محیطی گسترده با انتشار طرح پوسترها برای سازمان تبلبغات اسلامی استان از دیگر برنامه های این هفته است. 

عباسی تصریح کرد: انیمیشن ها و تیزرهای تبلیغاتی مرتبط با این هفته نیز طی هماهنگی های صورت گرفته از صدا و سیمای استان هرمزگان پحش و در این زمینه اعزام مبلغ در طول سال انجام می شود.

وی در پایان، با اشاره به اینکه اگر سبک زندگی عفیفانه در خانواده ها شکل گیرد، ۸۰ درصد آسیب ها برطرف خواهد شد، اظهارکرد: در بحث جمعیت و رابطه عفاف و حجاب با افزایش جمعیت ، خانواده های بیش از سه فرزند موفق در عرصه های مختلف و دارای سبک زندگی عفیفانه نیز در صدا و سیما حضور پیدا کرده و امید است با همکاری انجمن زن و خانواده که در این راستا برنامه های مختلفی در نظز دارند بتوان جهشی در زمینه رفع مشکلات و آسیب های کنونی جامعه ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha