دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست ساماندهی و رفع موانع صادرات از پایانه مرزی شلمچه

حوزه/ نشست ساماندهی و رفع موانع صادرات از پایانه مرزی شلمچه، در راستای فعال کردن مرزهای شلمچه و چذابه باهدف استفاده از ظرفیت‌های موجود ایران و عراق در حوزه اقتصادی، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست ساماندهی و رفع موانع صادرات از پایانه مرزی شلمچه در حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، امام جمعه و فرماندار خرمشهر، فرمانده هنگ مرزی شهرستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان و جمع دیگری از مسئولان نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در این نشست، با اشاره به اهمیت فعال کردن مرزهای شلمچه و چذابه باهدف استفاده از ظرفیت‌های موجود ایران و عراق در حوزه اقتصادی، گفت: برقراری امنیت مسافرین عراق از زمان ورود تا خروج از مرز ایران، تدبیر اتخاذ لازم جهت تردد مسافران خارجی امری ضروری و مهم است.

امام جمعه اهواز، به طرح مباحثی نظیر نظارت مؤثر و خوب بر فعالیت‌ها و هماهنگی بین بخشی در مرز شلمچه، تشکیل کارگروه‌های تخصصی به‌منظور بررسی و رفع موانع موجود در این مرز پرداخت و بر اهتمام نسبت به این مسائل تأکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان از مسئولین خواست با هماهنگی و همدلی بین یکدیگر کار کنند تا مسافران عراقی امنیت و راحتی را شاهد باشند، عنوان کرد: از هزینه‌تراشی برای مسافران عراقی باید خودداری کرد. تجار و بیماران عراقی احساس امنیت کنند تا از مرز شلمچه وارد ایران شوند و جهت درمان حاضر شوند و به‌جای سفر به دیگر کشورهای همسایه به ایران سفر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha