یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید

حوزه/ شب گذشته در حالی که سید حسن نصر الله از حوادث داخلی لبنان متاثر بود در سخنان خود به صهیونیست ها هشدار داد که بحران داخلی لبنان، حزب الله را از حفاظت از مرزهای خود در برابر تجاوز صهیونیست ها غافل نمی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان شب گذشته در پانزدهمین سالروز جنگ ۳۳ روزه لبنان و شکست رژیم صهیونیستی به بیان مهم ترین تحولات منطقه، اقتدار محور مقاومت و کارشکنی عوامل داخلی برای برهم زدن وحدت لبنان در راستای کمک به دشمنان منطقه سخنرانی کرد.

اهمیت سخنرانی سید مقاومت تا حدی است که دشمن صهیونیستی همواره برنامه ها و معادلات سیاسی و نظامی خود را در منطقه بر اساس سخنان ایشان تنظیم و طراحی می کند و بسیاری از صهیونیست ها معتقدند سید دروغ نمی گوید و آنچه می گوید را عملی می کند.

در حالی که لبنان در چند ماهه اخیر در بحران داخلی از کمبود سوخت و دارو گرفته تا محدودیت های معیشتی دیگر عده ای در داخل لبنان با هدایت عربستان سعودی و کشورهای غربی و هدایت اسرائیل سعی در به هم ریختن وضع داخلی لبنان و فشار آوردن به محور مقاومت را دارند.

سید با تدبیر، حکیم و صبور لبنان در حالی سخنرانی می کرد که از بسیاری اتفاقات داخلی پیش آمده در لبنان بسیار متاثر و ناراحت بود.

صبر، نسخه حکیم مقاومت در برابر فتنه داخلی

 از جمله مسائل داخلی که در هفته های اخیر توسط فتنه گران و گروه ها و احزاب متمایل به آمریکا رخ داد حمله به کاروان تشییع کنند شهید علی شبلی بود .

وی در خصوص کمین منطقه خلده در جنوب لبنان و ترور یک عضو حزب‌الله گفت: "این یک حادثه ساده نبود و کمینی نظامی از پشت‌بام‌ها بود که به‌صورت ناجوانمردانه به زنان و کودکان تیراندازی شد. اتفاقی که انجام شد یک کشتار و جنایت بود و یک حادثه صرف نبود. مردم از ناحیه سر و سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. تمام تیراندازی‌های صورت‌گرفته به‌قصد کشتن مردم بود و هدف تیراندازان کشتار مردم بود. این عده جنایتکار هستند و نمی‌شود توصیف دیگری در این زمینه داشت.

آنها هیچ دلیل منطقی در این جنایت نداشتند و منتسب به هیچ عشیره و گروهی نیستند و حتی انسان نیستند. ما از ارتش نیز در این زمینه تشکر می‌کنیم و در خصوص این عملیات از موضع قدرت صبر کردیم تا این مشکل حل شود. من باز هم از بستر مقاومت می‌خواهم که در برابر اتهامات و تجاوزها صبر پیشه کنند و اجازه ندهند شرایط به‌سمتی پیش برود که دشمن به‌دنبال آن است."

کاربران لبنانی به خاطر وقوع این حادثه در شبکه توییتر واکنش نشان دادند و با هشتگ علی شبلی به بحران های حاکم بر کشورشان پرداختند.کاربران با بیان اینکه جنایت خلده نزاع سنی‌ها و شیعیان نیست، خواستار آن شده‌اند که دست استکبار جهانی از مداخله در امور داخلی لبنان قطع شود تا ملت لبنان در امنیت و به دور از درگیری‌ها و جنگ قومی زندگی کنند.

کشور لبنان از کشورهایی است که دارای تنوع قومی، ملی و مذهبی است و این شرایط موجب شده در طول این سالها به زمینه ای برای سوء استفاده دشمنان تبدیل شود، بویژه برای فشار به حزب الله لبنان.

پس از تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان گروه های مقاومت وابسته به حزب الله به تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی پاسخ دادند و مناطقی در اطراف مواضع اشغالگر اسرائیلی در مزارع شبعا را با دهها راکت با کالیبر ۱۲۲میلی‌متری هدف قرار دادند.

اظهار تاسف شدید سید مقاومت از حوادث شویا

سید مقاومت با اظهار تاسف شدید از حادثه ای که بعد از این عملیات در مناطق دروزی نشین شویا اتفاق افتاد گفت: "نیروهای مقاومت بعد از بازگشت از عملیات خود در این منطقه با بعضی افراد وارد درگیری شدند و حادثه‌ای پیش آوردند. البته دشمنان نیز از این حادثه خوشحال شدند و دوستان ما ناراحت شدند. این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که دشمنان به ما اتهام زدند که این سکوی پرتاب موشک بین شهروندان قرار داده شده است و عملیات از این منطقه انجام شده است..

آنها فضای بدی را در رسانه‌ها در این عرصه ایجاد کردند. من وقتی این تصویربرداری‌های جعلی را دیدم بسیار ناراحت شدم، لذا منتشر کردن این تصاویر بسیار بدتر از این حادثه بود. آنها در شبکه‌های اجتماعی این فیلم‌ها را پخش کردند و مدعی شدند که این چهره مقاومت است."

این حادثه موجب شد که دشمن صهیونیستی از اختلاف و فتنه گری ایجاد شده شادی کوتاه مدتی داشته باشد اما سید مقاومت در سخنان خود تاکید کرد که ما هر گونه تجاوز را پاسخ خواهیم داد و شرایط و بحران داخلی لبنان و فتنه انگیزی عوامل وابسته در عزم و اراده مقاومت تاثیری نخواهد داشت.

اتهامات بی اساس علیه حزب الله در قضیه بندر بیروت

حکیم مقاومت در سخنانی به حادثه دلخراش انفجار بندر بیروت و کشته و زخمی شدن هزاران لبنانی و غیر لبنانی و اتهامات بی اساس علیه حزب الله پرداخت.

وی با رد تمام اتهامات بدون دلیل و مدرک خواهان رسیدگی قضایی به این حادثه شد.سید مقاومت سکوت حزب الله در پاسخ به اتهامات سعودی و رسانه های معاند وابسته را احترام به درد و غم خانواده های شهدا، مجروحین و افرادی  که در این حادثه متحمل ضرر های مالی شدند، عنوان کرد.

وی گفت: "از لحظه اول برخی رسانه‌های شناخته‌شده عربی و منطقه‌ای و داخلی قبل از این که غبار انفجار بخوابد بدون هیچ تحقیقی حزب‌الله را نسبت به این انفجار متهم کرده گفتند که "این انبارهای تسلیحات حزب‌الله بود که منفجر شده است".بهره‌برداری سیاسی که قبلاً پول آن را آمریکایی‌ها و آل‌سعود در راستای منافع اسرائیل داده بودند آغاز شد، اما با گذشت چند روز پوشالی بودن این ادعاها مشخص شد، ولی آنها هرگز معذرت‌خواهی نکردند، انگار هیچ دروغی ضد ما نگفته بودند، آنها حتی دنبال سناریو و فرضیه‌های جدیدی رفتند و مدعی شدند که اسرائیل این کار را انجام داده است. البته آنها به‌دنبال محکوم کردن اسرائیل نبودند بلکه می‌خواستند حزب‌الله را محکوم کنند، اما با گذشت یک سال این سناریوی آنها نیز با هیچ ادله‌ای تثبیت نشد."

وی با طرح سوالی درخواست کرد که دستگاه قضایی لبنان اعلام کند که چه گروهی مقصر این فاجعه است.

وی تصریح کرد: تحقیقات رسمی ارتش لبنان و فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها و تمامی کمیته‌های حقیقت‌یاب به این نتیجه واضح و شفاف و علنی رسیدند که هیچ سلاح و موشک و مهماتی در این انبارها وجود نداشته است و هیچ بمبارانی نیز صورت نگرفته است، لذا آنها داستان جدیدی را طراحی کردند و موضوع «نیترات» را مطرح کردند. خب، دستگاه قضایی بگوید که؛ این نیترات را چه‌کسی وارد بیروت کرده است؟

دبیرکل حزب‌الله خواستار شفافیت در اعلام نتایج تحقیقات فنی و سیاسی نسبت به این حادثه شد و تأکید کرد: مسئولیت کتمان واقعیت‌ها در این حادثه بر دوش خود مسئولان است و حزب‌الله خواستار اعلام حقایق در این رابطه است، در واقع برخی وجود دارند که نمی‌خواهند حقیقت اعلام شود، چون برخی شرکت‌های بیمه در مخفی نگه‌ داشتن این واقعیت‌ها دست دارند. شرکت‌های بیمه باید ششصد میلیون دلار به متضرران این حادثه پرداخت کنند و به همین علت حقیقت را پنهان نگه می‌دارند.

براساس اظهارات مقام های رسمی لبنان ،‌ محموله نیترات آمونیوم منفجره شده در انبارهای بندر بیروت ، زمانی در این بندر دپو شد که دولت ۱۴ مارس بر سر کار بود و برخی منابع معتقدند که اداره این بندر نیز همواره در اختیار مدیران این جریان بوده است.

ایران محور مقاومت برای دفاع از خود  به  کسی نیاز ندارد

بعد از هدف قرار گرفتن کشتی صهیونیستی در دریای عمان به تلافی حملات صهیونیست ها به سوریه هیاهوی گسترده سیاسی و رسانه ای و بین المللی  به راه افتاد و مسئولان صهیونیستی سعی در متهم نمودن ایران در دخالت در این حادثه داشتند.

برخی از طرف های آمریکایی و صهیونیستی در هفته های اخیر ایران را تهدید به حمله نظامی کردند.این درحالی است که رژیم صهیونیستی در برابر گروه های مقاومت همچون حزب الله و حماس در جنگ های چند روزه به زانو در آمد.از این رو برخی حمله اخیر حزب الله لبنان به مناطق اشغالی فلسطین را واکنش حزب الله به شرایط منطقه ای و جنگ نفتکش ها معرفی کردند.اما سید مقاومت در سخنان خود تاکید کرد که ایران برای دفاع از خود به کسی نیاز ندارد.

وی در ارتباط با واکنش حزب‌الله لبنان به شرایط منطقه‌ای و جنگ نفتکش‌ها و شرایط ایران تأکید کرد: ایران اسلامی و جمهوری اسلامی ایران خودش به‌ تنهایی این قدرت را دارد که از خود دفاع کند و برای دفاع از خود نیاز به کسی ندارد و هر کاری که بخواهد خودش انجام می ‌دهد.

هشدار فرمانده کل سپاه به صهیونیست ها برای جنگ جدید در منطقه

سردار سلامی فرمانده کل سپاه  نیز در واکنش به تحولات اخیر در منطقه و واکنش حزب الله گفت: حرکت حماسی اخیر حزب الله در متوقف سازی ارتش صهیونیستی ، به نخست وزیر جدید رژیم جعلی نشان داد، معادلات در جای دیگری تعیین می شود و هیچ چیزی عوض نشده است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: صهیونیست‌ها از این واقعیت درک دقیقی دارند که اگر موتور حزب‌الله روشن شود آنها باید قطعاً از سرزمین های اشغالی فرار کنند ، زیرا شخصیت جدید حزب الله در بعد نظامی که قدرت جنگ روی زمین است اگر به حرکت درآید دومینوی فرار اتفاق خواهد افتاد.

فرمانده کل سپاه تشدید موج فرار که با فقدان راه فرار همراه است را برای صهیونیست‌ها یک بحران روحی بزرگ و شوک آور قلمداد کرد و گفت: این وضعیت به فروپاشی رژیم صهیونیستی که کار سختی هم نیست منجر خواهد شد.

افشای طرح صهیونیست‌ها برای حمله به زیرساخت‌های لبنان، واکنش به تشکیل دولت جدید در لبنان و معادله بازدارندگی مهمترین دستاورد جنگ ۳۳ روزه از جمله دیگر محور های سخنرانی سید مقاومت بود.

ناراحتی عمیق سید مقاومت از فتنه های داخلی به عنوان دستاورد جنگ تبلیغاتی

آنچه که بیش از هر نکته ای در سخنان سید حسن نصر الله به وضوح دیده می شد ناراحتی و تاسف شدید از بحران داخلی لبنان و بر هم خوردن وحدت لبنانی ها  بود که به عنوان مهمترین دستاورد جنگ نرم و جنگ تبلیغاتی دشمن در سخنان دبیر کل حزب الله لبنان جایگاه ویژه داشت.موضوعی که رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله  خامنه ای در سخنان اخیرشان مورد توجه قرار گرفت.

ایشان فرمودند: "امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است؛ برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلّط بشوند مبالغ هنگفت هزینه میکنند، کارهای بسیار انجام میدهند؛ فکرهای بسیاری  را در مجموعه‌های فکری برای این کار استخدام میکنند تا بتوانند با جنگ روانی، با تبلیغات گوناگون، افکار عمومی کشورها را -از جمله بیشتر از همه امروز کشور ما را که هدف سوء‌نیّت قدرتهای بزرگ است- قبضه کنند و در اختیار بگیرند. وقتی افکار عمومی یک ملّت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملّت هم طبعاً طبق میل آن بیگانه پیش خواهد رفت. کار تبلیغاتی کار مهمّی است؛ ما در این زمینه ضعف داریم."

از این رو جبهه مقاومت همانطور که در بعد نظامی قدرت بازدارندگی دارد،  لازم است برای مواجهه با جنگ نرم گسترده در کشورهای محور مقاومت بعد تبلیغاتی و رسانه ای خود را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی  همراه با حفظ اخلاق، کرامت و شرافت انسانی به عنوان توصیه های سید مقاومت تقویت کنند.

گزارش از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha