چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت السلام والمسلمین میر محمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

حوزه/ تجدید نظر در حوزه روشی و برنامه ریزی و تغییر نگاه به روشی، می تواند کارآمدی این رسانه حوزوی را بیش از پیش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، نشستی با سردبیران این مجموعه رسانه حوزه، مهمترین خصوصیات هر رسانه ای از جمله رسانه حوزه در نظام جمهوری اسلامی را تلاش برای جذب مخاطب، مطالبه گری، طلبه محور بودن، به روز بودن و دوری از هر گونه عقب ماندگی عنوان کرد و بیان داشت: اگر بتوانیم این ویژگی ها را در خود تجلی دهیم، توانسته ایم، خبرگزاری در تراز نظام جمهوری اسلامی و رسانه حوزه باشیم.

IMG_0942.JPG

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی گفت: امروز عمده مشکلات مسئولین در نظام جمهوری اسلامی این است، می دانند اگر قولی بدهند، کسی نیست از آنها مطالبه گری کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه افزود: لذا مطالبه گری از مسئولین از مسائل مهم در نظام جمهوری اسلامی است. این مسئله باید از سوی رسانه های این نظام احیاء شود.

وی بیان داشت: الان در کشور حرف های زیادی از سوی مسئولین زده می شود، ولی چون کسی مطالبه گری نمی کند، مسئولین دیگر دنبال حرف شان نمی روند. اگر رسانه ای عملکرد مسئولین در بخش های مختلف نظام را پیگیری کند، دیگر مسئولی به خود اجازه نمی دهد، قولی بدهد و انجام ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی گفت: وقتی مطالبه گری می شود، آن مسئول تلاش می کند، یا حرفی نزند و اگر قولی می دهد، پای قول و عمل نسبت به آن بایستاد و آن را انجام دهد.

IMG_0938.JPG

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: بنابراین یکی از رسالت های مهم رسانه حوزه، احیاء مطالبه گری از مسئولین و از دستگاه های حوزوی است تا از این طریق طلاب و روحانیون احساس کنند این خبرگزاری از آن ها است و تلاش دارد سخنان آنها را به گوش مسئولین حوزه برساند.

وی ادامه داد: مثلا در نظام آموزشی و خدماتی حوزه و... مشکلاتی وجود دارد و رسانه حوزه می تواند بلندگوی سخنان طلاب نسبت به عملکردهای مسئولین حوزه باشد. همین مسئله می شود که طلاب به سمت این خبرگزاری بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی گفت: در ارتباط با مرکز خدمات حوزه های علمیه هم همین است، چرا که مطالبه گری رسانه حوزه نسبت به عملکرد دستگاه های مختلف حوزه از جمله مرکز خدمات حوزه های علمیه سبب پیشرفت نظام و نحوه خدمت رسانی است.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان این که هفته نامه حوزه، در بخش معرفت افزایی و رسانه حوزه در عرصه اطلاع رسانی توفیقاتی داشته اند، اما برای عقب نیفتادن از رسانه های رقیب، نیازمند نگاه نو به حوزه روشی است، اظهارداشت: برای جلو گیری از عقب ماندگی و عدم جذب مخاطب، باید در روش جذب و و... تغییراتی حاصل شود.

وی اضافه کرد: تجدید نظر در حوزه روشی و برنامه ریزی و تغییر نگاه به روشی می تواند کارآمدی این رسانه را بیش از پیش افزایش دهد .

گفتنی است: در ابتدای این نشست آقای حسن صدرایی، سردبیر خبرگزاری حوزه و حجت الاسلام عزیزی، سردبیر هفته نامه افق حوزه به ارائه گزارشی از فعالیت ها و مأموریت های بخش های مختلف این دو مجموع پرداختند.

 از مسئولان مطالبه گری کنید؛ رسانه حوزه بلندگوی سخنان طلاب باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha