یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ همایش طلایه داران تبلیغ اصفهان ویژه ایام محرم

حوزه/ حجت الاسلام اروجی از برگزاری مجالس روضه اباعبدالله الحسین(ع) البته مشروط به رعایت شرایط ابلاغی در استان اصفهان خبرداد.

حجت الاسلام رحمت الله اروجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون نحوه برگزاری مجالس عزاداری، اظهار کرد: در یک کلام شرایط برگزاری مجالس نسبت به سال گذشته سهل تر شده است، اما باید به شدت پروتکل ها را رعایت کرد.

وی در توضیح کمّ وکیف برگزاری مجالس سیدالشهدا(ع) در ایام محرم با توجه به موج پنجم کرونا، اظهار کرد: تعداد بستری ها و مبتلایان به بیماری کرونا در کشور و اصفهان بسیار وخیم است و قابل قیاس با دیگر موج های کرونا نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: کسی برای مدیریت اوضاع استان در سه هفته گذشته اقدام نکرد و بی توجهی هایی متاسفانه صورت گرفت و شرایط بد امروز حاصل آن بی مدیریتی ها است.

وی افزود: طبق ابلاغی که از سوی استانداری برای ایام محرم امسال اعلام شده، شرایط برگزاری مجالس اینگونه است، امسال در فضاهای مسقف با ارتفاع بالاتر از ۶متری مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور یک چهارم ظرفیت همراه با زدن ماسک قابل اجرا است و امکان برگزاری مجالس در فضاهای باز با یک سوم ظرفیت و رعایت پروتکل بهداشتی بلامانع است.

حجت الاسلام اروجی عنوان کرد: تجمع دسته جات عزاداری طبق شرایط ابلاغی ممنوع اس، ولی راه اندازی دسته جات محلی بدون تجمع بلامانع است.

وی ابراز کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع نذورات برای محرم امسال تصویب نشده و به جای آن ایستگاه های نما و نوا برپا می شود و توزیع اقلام بهداشتی بلامانع است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: براساس آخرین شرایط ابلاغی، توزیع نذورات به شرط بسته بندی به صورت بیرون بر بلااشکال است.

وی در پایان برگزاری روضه های خانگی در فضاهای باز از سوی ستاد ملی کرونا بلامانع دیده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha