یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صادق زاده

حوزه/ حجت الاسلام صادق زاده گفت: در حال حاضر ۶هزار آمر به معروف و ناهی از منکر خواهر و برادر در سطح استانبه عنوان عضو مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حمید رضا صادق زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به  مناسبت آغاز ماه محرم و هفته امر به معرو ف و نهی از منکر اظهار کرد: مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان در همه ابعاد نه فقط حجاب و عفاف فعالیت می کند و این حیطه فعالیت شامل ابعاد اجتماعی، محیط زیست، حجاب، اصناف و ... می شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۶هزار آمر به معروف و ناهیان از منکر خواهر و برادر در سطح استان از آحاد مردم به عنوان عضو این مجمع فعالیت می‌کنند که قصد داریم تا پایان سال این آمار را به ۱۰ هزار نفر برسانیم.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر برای ۲هزار نفر از آنها کارت آمر به معروف صادر شده است، عنوان کرد:  سال گذشته ۳۰۰ نفر را به عنوان ضابط امر به معروف و امسال ۵۰۰نفر جدید را در همین رابطه آموزش داده ایم.

حجت الاسلام صادق زاده اذعان کرد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر نهادی مردمی است، ولی باید دستگاه های متولی چون اداره ارشاد، ستاد امر به معروف استان، سازمان تبلیغات اسلامی و ... که دارای بودجه دولتی هستند، هدفمند تر فعالیت  کنند.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: پنج قرارگاه عملیاتی ایجاد کرده ایم، نخستین قرارگاه، یاوران معروف که تذکر لسانی رسالت آنها است، قرارگاه مهر و امید که ۲۸۰ مسجد در قالب آن فعالیت می کنند، قرارگاه ثارالله که همراهی با پلیس و نیروهای امنیتی وظیفه تعریف شده برای آنها، قرارگاه قسط و عدل که کارهای ایجابی و همراهی با اصناف را در دستور کار دارند و قرارگاه مقداد با حیطه فضای مجازی است.

وی در ادامه اشاره ای به روز خبرنگار کرد و گفت: اصحاب رسانه در قالب قرارگاه مقداد که در حیطه فضای مجازی فعالیت می کند، همراه ما بودند.

حجت الاسلام صادق زاده گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ روحانی و ۲۸۰ مسجد با مجمع رهروان امر به معرو ف و نهی از منکر همکاری مستمر دارند.

وی پیرامون بر خی از شبهاتی که مربوط به موازی کاری های این مجمع با ستاد امر به معروف در فضای مجازی منتشر شده بود، ابراز کرد: ستاد امر به معروف استان یک نهاد حاکمیتی است و ما یک نهاد مردمی بوده و تمام تلاش خود را کرده، بیشترین هماهنگی را با ستاد و خاصه رئیس ستاد، امام جمعه استان اصفهان، داشته باشیم و رهنمودهای آیت الله طباطبایی نژاد را نصب العین خود قرار دهیم، لذا در ماموریت های اخیر هیچگونه موازی کاری با هیچ دستگاهی نبوده است، همچنین گزارش عملکرد ما مکررا خدمت نماینده ولی فقیه دراستان بیان می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محمد IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    باسلام اگر لطف نمایند امام جمعه ها به طلبه های روحانی درمراکز حوزه های درسی دستور دهند ماسک بزنند کاری خوبی است بعضی شان درمساجد بدون ماسک وارد می شوند تذکر می دهیم می گویند درجیب مان داریم وعده ای هم به انها اقتدا می کنند وماسک نمی زنند واین وحدت را ضربه می زند موفق باشید .
  • سید محمد IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    2 0
    باسلام اگر مردم ازولایت فقیه پشتیبانی نمایند کشور آسیبی نمی بیند (امام خمینی ره) اگر مردم ماسک بزنند هم بهداشت راعمل نموده هم حجاب راودشمن راضربه فنی می نمایند وروح شهیدان راشادمی کنند .