سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / آیین رونمایی از کتاب نفیس عاشورا در چهار گوشه ایران

حوزه/ استاد حوزه علمیه عزاداری‌های ایام محرم و سفر را مهم بر شمرد و گفت: در مداحی‌ها و نوحه‌خوانی نیز باید دقت شود تا حرمت مراسم‌های سید شهدا حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یثربی در مراسم رونمایی کتاب "عاشورا در چهارگوشه ایران" که در کتابخانه آیت‌الله بروجردی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان اظهار داشت: زبان هنر چه‌بسا بیان یک موضوع تاریخی را به نحوی بیان می‌کند که همه اقشار جامعه آن را به‌خوبی می‌فهمند.

وی ادامه داد: در زمینه عاشورا و بیان آن به زبان هنر نیز می‌توان این مهم را مشاهده کرد و در این زمینه اقدامات خوبی صورت‌گرفته که کتاب عاشورا در چهارگوشه ایران یکی از این اقدامات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یثربی به شبهه‌افکنی‌ها و توطئه‌های که علیه مراسمات عزاداری صورت می‌گیرد، اشاره کرد و بیان داشت: این افراد اصل مرجعیت شیعه را هدف قرار داده‌اند چرا که می‌بینیم متأسفانه در فضای مجاری اهانت به اصحاب امامان و فقها توسط فرقه‌های مختلف به راه افتاده است.

وی عزاداری‌های این ایام را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: در مداحی‌ها و نوحه‌خوانی نیز باید دقت شود تا حرمت مراسم‌های سید الشهداء(ع) باید حفظ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha