شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کانادا

حوزه/ گزارش‌ها نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵، ۷۵ درصد از سازمان‌هایی که پس از بازرسی وضعیت خیریه آنها لغو شد، متعلق به مسلمان بودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye.net، کانادا تحقیقات درباره اتهامات هدف قرار دادن موسسات خیریه تحت رهبری مسلمانان را آغاز می‌کند.

در ماه ژوئن، بیش از ۱۳۰ گروه مدنی، موسسات خیریه و سازمان‌های مسلمان نامه‌ای را امضا کردند که از نخست وزیر جاستین ترودو خواسته بود تا تحقیقات خود را در مورد آنچه که به عنوان ممیزی مالیاتی ناعادلانه نامیده می‌شود و موسسات خیریه مسلمان را هدف قرار داده، آغاز کند.

این نامه پس از گزارش گروه بین المللی نظارت بر آزادی‌های مدنی منتشر شد که گزارش می‌داد از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵‌، ۷۵ درصد از سازمان هایی که پس از انجام ممیزی وضعیت خیریه آنها لغو شد، خیریه های مسلمان بودند.

در این گزارش همچنین آمده است که آژانس درآمد کانادا با آژانس‌ امنیت ملی همکاری کرده است تا ممیزی هایی را انجام دهد که موسسات خیریه مسلمان را به طور ناعادلانه هدف قرار می‌دهد.

دولت کانادا اعلام کرد که تحقیقات در مورد شکایات مسلمانان و سایر موسسات خیریه مربوط به اقلیت‌های مذهبی در مورد حسابرسی ناعادلانه و لغو مجوز را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha