سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مختاری

حوزه / یک کارگردان گفت: فیلمسازی که می‌خواهد کار عاشورایی تولید کند، باید عاشقانه امام حسین (ع) را دوست داشته باشد تا کارش بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

حسین مختاری؛ کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،  ویژگی فیلم‌های عاشورایی را چنین برشمرد: فیلمی که درباره امام حسین (ع) ساخته می‌شود یک کار کاملاً عاشقانه است، برای همین فردی که آن را می‌سازد نیز باید عاشقانه اباعبدالله (ع) را دوست داشته باشد، والا هر اندازه کارگردان در کارش تبحر داشته باشد بدون باور آن اثر نخواهد توانست جذابیت و تاثیرگذاری لازم را به همراه داشته باشد.

وی افزود: جدا از علاقه‌مندی، فیلمساز عاشورایی باید نسبت به این موضوع (عاشورا) آگاهی لازم را داشته باشد تا کارش از کوچک‌ترین آسیب یا تحریفی در امان ماند.

این کارگردان با تاکید بر اینکه فیلمی که قرار است درباره امام حسین (ع) ساخته شود باید با نظر علما جلوی دوربین رود، گفت: فیلمسازی در این زمینه با استعاره پیش نمی‌رود، بلکه می‌بایست به صورت مستقیم به موضوع توجه کرد، پس ضروریست از نظر علمای دینی نیز استفاده شود تا حاشیه‌های احتمالی به فیلم ضربه نزنند.

مختاری در پایان اعلام کرد: در شرایط فعلی و با توجه به بودجه‌های تولید، سینمای مستند محل بهتری برای کار کردن در حوزه مضامین عاشورایی است، زیرا ظرفیت هایی که در این رابطه وجود دارد دست فیلمساز را برای کار کردن بازتر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha