یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مظاهری

حوزه/ رئیس حوزه علمیه اصفهان گفتند: یکی از امتیازهای امام حسین(ع) این است که حضرت مهدی(عج) از نسل اوست، چنان‌که نُه نفر از ائمۀ طاهرین(ع) نیز از نسل ایشان هستند و پیغمبر اکرم(ص) روی این مسئله خیلی پافشاری داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری به مناسبت سلسله مباحث پیرامون ماه محرم به بیان ویژگی های و فضائل  این امام شریف پرداختند و گفتند: یکی از امتیازهای امام حسین(ع) این است که حضرت مهدی(عج) از نسل اوست، چنان‌که نُه نفر از ائمۀ طاهرین(ع) نیز از نسل ایشان هستند و پیغمبر اکرم(ص) روی این مسئله خیلی پافشاری داشتند.

معظم له بیان کردند: پیامبر اکرم(ص) خطاب به امام حسین(ع) گاهی می‌فرمود «نهمین نفر از فرزندان تو، مهدی(روحی‌فداه) است که به واسطۀ او ظلم از جهان برداشته می‌شود و عَلَم اسلام روی کرۀ زمین افراشته می‌شود و عدالت سر تا سر جهان را می‌گیرد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه دادند: قضیۀ لوح نیز که یک قضیۀ فوق‌العاده شیرینی است که امام باقر(ع) به آن افتخار می‌کردند و آن لوح اکنون خدمت مهدی(عج) است، وقتی امام حسین(ع) به دنیا آمده خدا این را توسط جبرئیل برای حضرت زهرا(س) هدیه فرستاده است.

ایشان افزودند: جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید «من رفتم خدمت حضرت زهرا(س) در وقتی که امام حسین(ع) به دنیا آمده بود و دیدم لوحی فوق‌العاده نورانی می‌درخشد، حضرت زهرا(س) فرمودند این از طرف خداست و اسامی ائمۀ طاهرین «ع» با القاب خاصی در این لوح هست» بنابراین اسماء اهل‌بیت و چهارده معصوم(ع) با تشریفاتی در این لوح هست.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه این هم یکی از امتیازهای بزرگ امام حسین(ع) است که برای هیچ کس نبوده است، خاطرنشان کرد: یکی از امتیازها همین است که این لوح از طرف خدا به واسطۀ جبرئیل برای حضرت زهرا(س) آمده است.

وی توضیح داد: در این لوح، برای هرکدام ائمۀ طاهرین(ع) یک خصوصیت آمده است و برای خصوصیت حضرت مهدی(عج) همین است که به دست او ظلم نابود می‌شود و به دست او پرچم اسلام روی کرۀ زمین افراشته می‌شود.

این مرجع تقلید اضافه کردند: از دیگر امتیازها این است که اسم آورده شده که امام مهدی(عج) از نسل امام حسین(ع) است، یعنی نهمین از فرزندان امام حسین، حضرت مهدی است، امام حسین(ع) از این نظر دو امتیاز دارد؛ یکی اینکه أبُ الأئمه است و این مختص به امام حسین بوده و دیگری آنکه حضرت مهدی(عج) از این نُه نفر است.

حضرت آیت الله مظاهری عنوان کردند: روایات فراوانی بدین مضمون که به دست ما شیعیان و به رهبری مهدی(عج)، دنیا گلستان می‌شود. به دست ما و به رهبری مهدی، پرچم اسلام روی کرۀ زمین افراشته می‌شود و عدالت سرتاسر جهان را می‌گیرد؛ وجود دارد.

ایشان توضیح دادند: امام حسین(ع) برای همین منظور به کربلا آمد اما نشد و نگذاشتند، اما بالاخره باید آنچه امام حسین(ع) می‌خواستند، جامۀ عمل بپوشد، امام(ع) از مدینه برای اینکه قوانین اسلام زنده شود، قیام کرد.

این مرجعتقلید تصریح کردندذ: امام حسین(ع) خطاب به مردم می‌فرمود «ای مردم! ببینید که ظلم عالم اسلام را گرفته است، به حق عمل نمی‌شود و از باطل نهی نمی‌شود، در جامعۀ اسلامی امر به معروف و نهی از منکر نیست و مرگ برای من بهتر از شربت است، من قیام می‌کنم برای اینکه ظلم را از بین ببرم. من قیام می‌کنم برای اینکه باطل را از بین ببرم و حق را رو بیندازم، من قیام می‌کنم برای اینکه سیرۀ پیغمبر و سیرۀ امیرالمؤمنین(ع) در میان مردم منتشر شود.»

معظم له ادامه داد: امام حسین(ع) تاکید داشتند ای مردم! من قیام می‌کنم، برای این نیست که ریاستی به دست بیاورم، قیام من برای این نیست که العیاذبالله شورشی در میان مسلمان‌ها درست کنم، بلکه قیام من برای امر به معروف و نهی از منکر است، قیام من اینست که سیرۀ پیغمبر و علی بن ابی طالب را زنده کنم، با این هدف آمد اما نشد و نگذاشتند و بالاخره امام حسین را کشتند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان عنوان کردند: این سیره و این هدف باید زنده شود و در آن لوح در روایات دیگر می‌گوید «این به دست پسر امام حسین(ع) یعنی به دست مهدی(عج) است.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha