یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دهشیری

حوزه/ مدیر مؤسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم گفت: در طول ۸ سال فعالیت این موسسه در قم، بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش موسسه دارالاکرام قم درآمده و ۷۳ دانش آموز با توانمندسازی و فارغ التحصیلی از موسسه منفک شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، منوچهر دهشیری عضو هیئت مدیره و مدیر شعبه قم در گفت وگو با خبرنگاران افزود: موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) در سال ۱۳۸۰ با شعار «تحصیل حق همه کودکان است» تأسیس شد، موسسه دارالاکرام با ۲۳ شعبه در ۱۵استان و ۹۵شهر در سطح کشور با بیش از ۶ هزار دانش آموز فعال است.

 مدیر موسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم یادآور شد:ما آمادگی داریم تمام دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا درخطر ترک تحصیل استان قم را با کمک خیرین وحامیان تحت پوشش در آورده و بورسیه تحصیلی کنیم.

وی خدمات آموزشی و فرهنگی به دانش آموزان در تابستان سالجاری را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری کارگاه های مهارت آموزی برای  ۲ دوره سنی کودکان زیر ۱۲ سال و بالای ۱۲ سال هم اکنون در حال برگزاری است.

مدیر موسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم ابراز داشت: در این کارگاه ها دانش آموزان به همراه مادران خود به مدت ۲ساعت دوره می گذرانند و در هر کارگاه۳ مشاور و روان درمانگر حضور داشته و در هر جلسه بر روی یکی از موضوعات خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، دوست یابی، مدیریت حل مسئله، مدیریت کنترل خشم، عزت نفس و اعتماد به نفس، تفکر خلاقانه،   تفکر نقادّانه  و مدیریت تصمیم گیری مباحث لازم ارائه می شود.

وی افزود: در طول این دوره رفتار کودکان و مادران توسط درمانگر تحت نظر قرار می گیرد و در صورتی که علائم بیماری  یا آسیب در این افراد مشاهده شود تا درمان کامل آنها جلسات درمانگری ادامه می یابد.

دهشیری ادامه داد: برگزاری کلاس برنامه نویسی HTML از برنامه های تابستانه دیگر این موسسه است که هم اکنون ۱۸ دانش آموز در آن شرکت دارند و به دانش آموزانی که فاقد کامپیوتر شخصی بودند، لب تاپ به امانت در اختیارشان گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاسهای کمک آموزشی و فوق برنامه شامل  ۴ کلاس مجازی زبان انگلیسی و ۲ کلاس مجازی ریاضی، برگزاری کلاس مکالمه زبان انگلیسی برای تمام پایه های تحصیلی، برگزاری کلاس آموزش چرتکه برای مقطع ابتدایی و برگزاری همایش انتخاب رشته برای دانش آموزان کنکوری نیز در حال انجام است.

دهشیری یادآور شد: برگزاری  نخستین جلسه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم با مشارکت اداره کل فنی و حرفه ای قم، برگزاری دوره کتابخوانی ویژه مادران و دانش آموزان، دوره خلاصه نویسی کتاب، قرار گرفتن تحت پوشش بیمه حوادث انفرادی، برگزاری کارگاه مهارت آموزی تاب آوری و توانمندسازی به همراه توزیع سبد کالایی به ارزش ۱۹۵ میلیون تومان و ۵۰۰ پرس غذای گرم و ۳۳۰ جفت کفش به دانش آموزان نیز در تابستان سال جاری عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد:این موسسه در راستای برنامه های هم نوع دوستی بیش از ۲۵ هزار عدد ماسک در بین دانش آموزان سیستان و بلوچستان، خوزستان، بندرعباس و قم توزیع نموده است.

دهشیری با بیان اینکه این موسسه ماهانه ۲۵۰ میلیون تومان حمایت نقدی و غیرنقدی از دانش آموزان نیازمند می کند، گفت:علاقه مندان جهت ارتباط با مؤسسه خیریه  دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) و معرفی دانش آموز، مددکار، بانی، حامی و همیار در تمام زمینه ها با شمارهای ۰۹۱۲۵۵۱۲۹۶۸ و۳۷۸۴۱۷۵۹ و نرم افزار (بِه مهربانی) ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha