یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه های علمیه با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: شئون، جایگاه، عزت و مرتبت حوزه باید در همه حال حفظ شود؛ در ایجاد منابع پایدار برای حوزه می بایست به این مهم توجه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و رئیس هیات امنای بنیاد خیرین حوزه، در اولین جلسه بنیاد خیرین حوزه های علمیه، گفت: همه تصمیماتی که گرفته می شود در چارچوب و در اساسنامه بنیاد است و بزودی این اساسنامه در دستورکار شورای عالی حوزه قرار خواهد گرفت و پس از بررسی شورا، ممکن است احیاناً تغییراتی در آن ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بحمدالله دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه فعالیت های خوبی کرده است و در تلاش برای رفع مشکلات مربوط به موقوفات حوزه می باشد.


آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه طرح های متعددی ذیل برنامه ۵ ساله طراحی شده است و در برنامه باید به آنها توجه شود و این امر  پیشبردهای برنامه ها  را هم به دنبال خواهد داشت.


رئیس هیات امنای بنیاد خیرین حوزه، بیان داشت: شئون، جایگاه، عزت و مرتبت حوزه باید در همه حال حفظ شود؛ در ایجاد منابع پایدار برای حوزه می بایست به این مهم توجه کرد.


مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: هیئت مدیره بنیاد خیرین حوزه های علمیه می بایست بر اساس اسناد بالادستی حوزه یک سند چشم انداز و راهبردی و منشور و برنامه ۵ ساله را برای فعالیت های این بنیاد تهیه و تنظیم نمایند.


وی با تأکید بر لزوم توجه به برنامه ۵ ساله حوزه های علمیه عنوان داشت: از اعضای هیئت مدیره بنیاد خیرین حوزه درخواست دارم این برنامه را مورد مطالعه دقیق و تحلیلی قرار دهند تا بتوانند تصمیمات منطبق و هماهنگ با آن داشته باشند.


آیت الله اعرافی گفت: می بایست در جذب خیرین هم سراغ اشخاص حقیقی رفت و هم از ظرفیت های اشخاص حقوقی شامل مؤسسات خیریه و سایر نهادهای مرتبط استفاده کرد.


وی تأکید کرد: حوزه های علمیه همواره متکی بر مردم شریف و متدین بوده و اکنون هم طلاب و اساتید حوزه برغم تنگناهای شدید معیشت، در خدمت مردم هستند و خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha