دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که رعایت حق الناس و حساسیت در کربلا به وضوح دیده می شود گفت: اگر انسان حتی در رکاب امام حسین علیه السلام هم به شهادت برسد و بر ذمه او حق الناس باشد، خدا از آن نخواهد گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در هفتمین روز از "مراسم عزاداری حوزه و بازار" که در مسجد جامع ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید خدا را شاکر باشیم که مورد لطف اهل بیت علیهم السلام هستیم. در کتاب کامل الزیارت روایتی از امام صادق علیه السلام بیان شده است که امام حسین(ع) به کسی که بر ایشان گریه کند نظر دارد و از خدا برای گریه کننده خود طلب مغفرت می کنند.

امام جمعه ارومیه با بیان این که تنها فایده مجالس عزاداری اگر طلب مغفرت از سوی ائمه(ع) باشد کافی است، افزود: باید قدر و ارزش مجالس حسینی را بدانیم و در ایام سال این روحیه را حفظ کنیم. برخی از علما در زندگانی خود هر روز برای امام حسین علیه السلام روضه می خوانند تا فضیلت عزای سیدالشهدا شامل حال آنها شود.

وی تصریح کرد: به قیام عاشورا از هر زاویه ای نگاه کنیم الگو و سرمشق است. امام حسین علیه السلام با حرکت خود نشان داد که هدف وسیله را توجیه نمی کند و اگر هدف مقدس است باید وسیله هم مقدس باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: یکی از مسائلی که در کربلا مورد توجه قرار می گیرد مسئله حق الناس است و اگر انسان حتی در رکاب امام حسین علیه السلام هم به شهادت برسد و بر ذمه او حق الناس باشد، خدا از آن نخواهد گذشت.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که در روایات بیان شده اولین خونی که از شهید بر زمین می ریزد گناهان او بخشیده می شود، اما دِینی که برگردن دارد فقط با ادا بخشیده می شود، افزود: امام علی علیه السلام بیان می کنند که اگر من علی را بر روی خارهای سه شعبه تا صبح بخوابانند، سزاوار است تا روز قیامت پیامبر را در حالی ملاقات کنم که بر مردمی ظلم کرده باشم یا حق کسی را از او بگیرم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: انسان باید حساب و کتاب خود را محاسبه کند تا بدهکار از دنیا نرود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha