یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ویژه برنامه های حوزه  علمیه بی بی حکیمه سلام الله علیها

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران بی‌بی حکمیه(س) گفت: چهار برنامه‌ فرهنگی توسط طلاب حوزه علمیه گچساران در ماه محرم برگزار می شود.

سیده فاطمه موحد، معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران بی بی حکیمه (س) گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برنامه‌های این مدرسه، گفت: یکی از طرح‌های فرهنگی که توسط حوزه خواهران گچساران اجرا شد، طرح هدیه کربلایی در محلات کم برخوردار بود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران بی‌بی‌ حکمیه گچساران بیان کرد: این طرح در راستای انس کودکان و نوجوانان با سیدالشهدا(ع) برگزار و تعدادی لباس مشکی با عکس شهید سلیمانی و سربند توزیع شد.

وی از اجرای طرح «غدیر یاران زهرایی» از ابتدای غدیر تاکنون خبر داد و گفت: این طرح در ماه محرم هم ادامه دارد. در این طرح که جهت گسترش حجاب و عفاف در حال برگزاری است طلاب خواهر مدرسه بی بی حکمیه در محلات مختلف شهرستان به دختر بچه‌های زیر ۹ سال که بدون حجاب در کوچه و خیابان هستند، روسری هدیه می‌کنند تا دختر بچه‌ها ترغیب شده و از هم‌اکنون حجاب را رعایت کنند. 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بی بی حکیمه سلام الله علیها با اشاره به برگزاری پویش خانه های کربلایی، گفت: با تبلیغ نصب پرچم سیاه بر در خانه ها و سیاه پوش کردن خانه ها شور حسینی را زنده نگه داریم.

موحد همچنین از برگزاری مراسم عراداری دهه اول محرم ویژه بانوان توسط طلاب مدرسه بی بی حکیمه (س) در فضای آزاد و با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و ظهار کرد: این مراسم با توجه به شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، در فضای باز مدرسه برگزار می شود.

 وی تصریح کرد: مراسم دهه اول محرم تا شام غریبان ادامه دارد ، مراسم زیارت عاشورا نیز توسط طلاب قرائت می شود.

از اجرای پویش خانه های کربلایی تا توزیع لباس و روسری در محلات گچساران

از اجرای پویش خانه های کربلایی تا توزیع لباس و روسری در محلات گچساران

از اجرای پویش خانه های کربلایی تا توزیع لباس و روسری در محلات گچساران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha