دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم عزاداری شب دوم محرم در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر صف خود را از سیدالشهدا(ع) و امیرالمؤمنین(ع) جدا کنیم ممکن است در ظاهر مبتلا به ابتلائات دنیا نشویم ولی اگر ایستادیم به نحوی این ابتلائات پر ما را هم می گیرد، گفت: خداوند در قرآن می فرماید آیا مردم گمان می‌کنند به صرف ادعای ایمان ما از آنها قبول می‌کنیم و از آنها امتحان نمی‌گیریم؟ این امتحان از امت های قبل هم گرفته شده است و از شما هم گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری در سخنرانی شام غریبان امام حسین علیه السلام در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که خدای متعال مؤمنین را با کفار و منافقان مورد امتحان قرار می دهند، اظهار کرد: مؤمنین در دنیا گرفتار دستگاه نفاق و کفر می‌شوند و خداوند از مؤمنین توقع ایستادگی و صبر دارد تا خداوند کار را به انجام برساند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) امیرالمؤمنین(ع)، فاطمه زهرا سلام الله علیها و حسنین(ع) را در خانه خود جمع کردند و درب را بستند تا بیگانه ای وارد نشود، گفت: پیامبر(ص) به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند جبرئیل در این خانه است و از طرف خدا پیغام آورده که شما با جبهه منافقین مورد ابتلا و امتحان سنگینی قرار می‌گیرید؛ آیا حاضر به این ابتلاء هستید؟ امیرالمؤمنین(ع) فرمودند وقتی خدا می‌خواهد ما هم صبر می‌کنیم و وقتی ایشان این تعهد را دادند پیامبر(ص) چنان گریستند که صدای ایشان بیرون از خانه شنیده شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعد از جریان مذکور آیه ۲۰ صوره فرقان نازل شد،گفت: امتحان و ابتلاء امیرالمؤمنین(ع) با غصب حقشان شروع شد و ماجرای آتش زدن درب خانه و سیلی زدن به حضرت زهرا سلام الله علیها و جنگ های بعدی تا عاشورا از دل آن بیرون آمد و امتحان سنگین پیش آمد و اهل بیت(ع) پای قولی که به خداوند داده بودند ایستادند.

وی با بیان اینکه پروردگار می‌دانست که وقتی امیرالمؤمنین(ع) عهدی با خدا می‌بندند پای عهد خود می‌ایستند، گفت: خداوند در قرآن می فرماید آیا مردم گمان می‌کنند به صرف ادعای ایمان ما از آنها قبول می کنیم و از آنها امتحان نمی‌گیریم؟ این امتحان از امت های قبل هم گرفته شده و از شما هم گرفته می شود بنابراین اگر ابتلاء اهل بیت(ع) نبود صف  مؤمنان از جبهه کفر و نفاق جدا نمی‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه جهنمیان و بهشتیان در این عالم باید از هم جدا شوند، افزود: محور این ابتلاء و امتحان معصومین(ع) هستند که مورد ابتلاء قرار می‌گیرند و امت باید به آنها اقتدا کنند و صف‌ها اینگونه تفکیک می شود و هر چه جلوتر می رویم این کوره داغ‌تر می‌شود تا وقتی که به ظهور و قیامت می‌رسیم دیگر هیچ منافق و مشرکی در صف مؤمنین نیست و هیچ مؤمنی هم در صف منافقان نیست.

وی با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) قول دادند که برای اینکه مؤمنین جهنمی نشوند و صفشان از صف بنی امیه و دیگران جدا شود به گودی قتلگاه بروند تا بهترین عزیزانشان فدا و بهترین نوامیس الهی اسیر شوند، افزود: الان دیگر نوبت ما است که باید پای امام حسین علیه السلام بایستیم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اگر صف خود را از سیدالشهدا(ع) و امیرالمؤمنین(ع) جدا کنیم ممکن است در ظاهر مبتلا به ابتلائات دنیا نشویم ولی اگر ایستادیم به نحوی این ابتلائات پر ما را هم می گیرد.

وی با بیان این که شیعه در طول تاریخ مبتلای به ابتلائات بوده است، گفت: شیطان می داند که کجا باید بایستد و اگر ما بخواهیم کنار حضرات معصومین(ع) بایستیم سختی‌هایش هم ما را می‌گیرد ولی پیروزی و فلاح این است که انسان کنار سیدالشهدا(ع) بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: یکی از ارزیابی‌هایی که انسان باید هر سال بعد از عاشورا از خود داشته باشد این است که ببیند آیا اگر در روز عاشورای سال ۶۱ بود جان خود را در راه اباعبدالله(ع) داده بود یا مثل برخی خود را کنار کشیده بود و امام حسین علیه السلام را تنها گذاشته بود.

وی با بیان اینکه در روایت داریم که دنیا دریای عمیقی است که جمعیت زیادی در آن غرق می‌شوند، افزود: در این دنیا فقط کسانی که همراه ائمه(ع) هستند نجات پیدا می‌کنند و اگر انسان با نفس و دنیا تسویه حساب نکند آرام آرام از ائمه(ع) جدا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha