سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
سیده شبنم فاطمی

حوزه/ مسئول انجمن مردم نهاد "شهر" گفت: ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان و کاهش قابل توجه هزینه های مدیریت شهری از جمله آثار و دستاوردهای بسیار خوب شکل گیری شهر هوشمند است.

سیده شبنم فاطمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در شکل گیری و توسعه شهر هوشمند اظهار داشت: امروزه در دنیا این مساله مورد وفاق قرار گرفته که استفاده از سیستم های نوین اطلاع رسانی و تکنولوژی روز، لازمه مدیریت دارایی ها و منابع شهری در مقوله شهر هوشمند است چرا که پردازش و تجزیه و تحلیل درست اطلاعات شهری در نهایت منجر به خدمت رسانی مطلوب تر به شهروندان می شود.

وی افزود: بر این اساس در یک شهر هوشمند بهتر در راستای ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان تلاش کرد، ضمن آن که به هر حال هزینه های مدیریت شهر نیز به موازات افزایش کیفیت زندگی، کاهش می یابد.

وی همچنین گفت: هر چند هنوز متخصصان و کارشناسان مسایل شهری در دنیا در خصوص شاخصه های شهر هوشمند و تعریف دقیق آن، متفق القول نیستند اما نمی توان از اهمیت پیشرفت های تکنولوژی نوین در این مساله غافل شد تا آن جا که بسیاری معتقدند تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات با خدمات عمومی، مهم ترین ویژگی شهر هوشمند به شمار می رود.

کارشناس و پژوهشگر مسایل شهری ادامه داد: بر این اساس در یک شهر هوشمند، بهره گیری درست از پلتفرم های تکنولوژیکی به واسطه دستگاه های مختلف باید به راحتی قابل دسترس و ارتباطات بر روی آنها سریع باشد، به این خاطر که این ها بخش مهمی از خدمات عمومی در شهر هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت خاص خدمت رسانی سریع و مطلوب در شهر هوشمند گفت: یکی از ویژگی های بارز شهر هوشمند، برخورداری از زیرساخت های قوی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... است و بر این اساس با بروز مشکلات در اسرع زمان می توان نسبت به حل آن ها اقدام کرد.

فاطمی همچنین با اشاره به این که در شهرهای هوشمند بیش از شهرهای سنتی نسبت به رعایت مسایل زیست محیطی دغدغه وجود دارد، اظهار داشت: این یک اصل کلی است که یک شهر هوشمند، یک شهر سبز خواهد بود و لذا رعایت مسائل زیست محیطی در شهرهای آینده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با مدیریت مطلوب و بهره گیری از ظرفیت تکنولوژی روز می توان در این راستا گام های بسیار خوبی برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha