سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / جلسه ماهیانه ائمه جماعات شهر پردیسان

حوزه/ در کار کرد جدید ائمه جماعت تنها برگزاری کننده نماز جماعت نیستند، بلکه توجه به بحث امنیت، فرهنگ، آسیب های اجتماعی، فرهنگی و ... از دیگر کارهایی است که این افراد می توانند در آن قدم های بهتر و جدی تری بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام منوچهری در نشست ائمه جماعت شهر پردیسان که در مسجد امام محمد باقر(ع) این شهر برگزار شد، ائمه جماعت را سفیران جنگ نرم در مقابله با انواع هجمه های دشمنان در مسائل فرهنگی و ضد دینی و... عنوان کرد و گفت: از این رو، نقش سفیران با توجه به مأموریت شان یعنی مقابله با اندیشه و تفکر ضد دینی دشمنان بسیار حساس و سنگین است.

کارشناس امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی افزود: بر همین اساس برای موفقیت در نوع مأموریت شان و مقابله با دشمنان نیازمند برنامه ریزی و فعالیت دقیق و هوشمند همراه با اتاق فکر مناسب و حمایت و پشتیبانی سایر نهادها همچون سازمان تبلیغات، و امامان جمعه و... دارند.

وی بیان داشت: در کنار این سخنان، برای تحقق این امر مهم و نوع مأموریت، باید نگاه جدی تری به عنوان بحث مسجد و کارکرد ائمه جماعت شود تا بتوانیم با افزایش کارکرد مساجد و ائمه جماعت به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

حجت الاسلام منوچهری گفت: در کار کرد جدید، ائمه جماعت تنها برگزاری کننده نماز جماعت نیستند، بلکه توجه به بحث امنیت، فرهنگ، آسیب های اجتماعی و فرهنگی و ... از دیگر کارهایی است که این افراد و قشر می توانند در آن قدم های بهتر و جدّی تری بردارند و البته این کار با همکاری سایر نهادها امکان پذیر خواهد بود.

کارشناس امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که با توجه به تقسیم بندی شهر قم، منطقه پردیسان به دلیل نوع جمعیت و... از اهمیت ویژه ای در بحث مسجد، مسائل فرهنگی اجتماعی و... برخوردار است و می طلبد در موضوع فعال بودن مساجد توجه جدی تری شود و کارهای بهتر و قوی تری برای مقابله با اهداف دشمن انجام گیرد.

وی بیان داشت: در همین رابطه یکی از این برنامه ها اجرای مسجد تراز انقلابی براساس منویات امامین انقلاب است و اجرای این مسئله زمانی قوت بیشتری می گیرد که نگاه جدی تری به فعالیت مساجد، کارکرد مساجد و کارکرد ائمه جماعت شود.

حجت الاسلام  منوچهری گفت: در همین راستا امور مساجد سازمان تبلیغات در برنامه جدید خود با توجه به عملکرد مناسب ائمه جماعت پردیسان در مباحث مختلف فرهنگی، اجتماعی و نوع جمعیت آن، این شهر را برای اجرای این طرح مطلوب تشخیص داد و در تلاش است آن طرح را به صورت دقیق اجرای کند.

کارشناس امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در تلاش هستیم طبق نقشه راه، جلو برویم، آسیب ها را برای اجرای طرح شناسایی و در ادامه همه ظرفیت ها را هم بکار گیریم و برای همین یکی از این کارهایی که در این منطقه انجام شد، راه اندازی اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز و اتاق تصمیم ساز و تصمیم گیر با حضور اندیشمندان و متفکران به وسیله امام جمعه پردیسان بوده است.

وی بیان داشت: نکته دیگر که نباید از آن غفلت کرد و تا کنون به سرانجام نرسیده، تصویب اساس نامه مساجد و در ادامه ارج نهادن به فعالیت ائمه جماعت و تعریف جایگاه واحد برای آنها است.

حجت الاسلام منوچهری گفت:به زودی با تصویب اساس نامه مساجد، شاهد ارتقای فعالیت و جایگاه ائمه جماعت خواهیم بود و این مسئله یکی از فرایند طرح تحقق مسجد تراز انقلابی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha