سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ نشست خبری پاسداشت مقام امام سجاد و صحیفه، کتاب زندگی/ حجت الاسلام وافی

حوزه/ مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه(ع) گفت: صحیفه سجادیه، کتاب و نسخه عملی برای زندگی است و این کتاب به وسیله بعضی از فرزندان امام سجاد(ع)، انشاء و بعضی دیگر هم نوشته شده است و این نشان از عظمت این کتاب زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام مرتضی وافی در نشست خبری که با موضوع پاسداشت مقام امام سجاد(ع) و صحیفه  کتاب زندگی، در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد گفت: اخلاق و معنویت نیاز خاص امروز جامعه در برابر مشکلات، مصائب، سختی ها و بلاها است، چرا که انسان با تکیه به اخلاق و معنویت و تقویت این دو مسئله در درون خود تلاش می کند، تحمل خود را در برابر بلاها افزایش دهد.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه(ع) افزود: در همین رابطه امام سجاد(ع) مردم را به دعا و توحید دعوت و توجه می دهند.

وی بیان داشت: داشتن نگرش توحیدی، الهی، توکل و توسل و دعای از مسائل بسیار مهم در برابر بلاها و مصائب است که امام سجاد(ع) به خوبی آن را در کتاب صحیفه سجادیه بیان کرده است و این توجه دادن امام به مردم به دعا، برای مقابله با سختیها و دردها، نشان دهنده توجه به ضرورت تقویت نگرش توحیدی و توسل است.

حجت الاسلام  وافی گفت: صحیفه سجادیه، کتاب و نسخه عملی برای زندگی است و این کتاب به وسیله بعضی از فرزندان ایشان، انشاء و بعضی دیگر هم نوشته شده است و این نشان از عظمت این کتاب زندگی است.

رئیس مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه(ع) افزود: حتی بسیار از روایان این کتابی که بدست ما رسیده است، اهل سنت بوده و مهمتر این که آن امام(ع)در این کتاب زندگی، اقدام به بازسازی روحیه و برگرداندن زندگی به مردم کرده است.

وی با اشاره به مهمترین فعالیت های امام سجاد(ع) در دوران امامت بیان داشت: از دیگر کارهای امام(ع) راه اندازی نهضت علمی و فرهنگی در اوج مصائب، تربیت شاگردان در حوزه حدیث و نقل روایت و... بوده است.

حجت الاسلام  وافی در ادامه با اشاره به بعضی از فعالیت این مؤسسه و بنیاد در همکاری با سایر نهادها و مراکز حوزوی و علمی کشور افزود: از جمله این فعالیت ها تدوین سرفصل های آموزشی کتاب صحیفه برای آشنایی طلاب و مبلغین درموارد مختلف طرح هجرت بلند مدت و کوتاه مدت و... با همکاری معاونت تبلیغی حوزه و اداره کل آموزش های کاربردی حوزه است. این سرفصل ها از اول سال تحصیلی در سایت آموزشی معاونت تبلیغ برای استفاده طلاب بارگذاری می شود.

رئیس مؤسسه صحیفه سجادیه(ع) افزود: کار دیگری که انجام شد، به سرانجام رسیدن توافق نامه همکاری با کارگروه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های کشور بوده یک بخش آن در مورد حفظ صحیفه سجادیه و انس با آن است. در این تفاهم نامه قرار شد نماینده از این بنیاد در این کارگروه برای انجام بهتر فعالیت ها در مورد حفظ صحیفه در دانشگاه حاضر شود.

وی بیان داشت: برگزاری اولین کنگره هنری و رسانه ای زین العباد و جشنواره رسانه ای صحیفه دیگر برنامه ای است که با همکاری معاونت فرهنگی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پایتخت ملی صحیفه یزد انجام شده است. هم اکنون دبیرخانه این کنگره در قم فعال و شروع به کار کرده است.

حجت الاسلام وافی گفت: از دیگر فعالیت ها می توان به برگزاری نشستی با عنوان امام سجاد(ع)، امام حماسه و جهاد با حضور ائمه جماعت و فعالان فرهنگی کشور در مسجد جمکران نام برد. این نشست فردا چهارشنبه ساعت۱۸:۰۰ عصر برگزار می شود.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه(ع) افزود: برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم دعای مکارم اخلاق صحیفه از دیگر برنامه این بنیاد در همکاری سایر نهاد و سازمانها مانند اوقاف است. در این مسابقه به نفرات برتر جوائزی داده خواهد شد. علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه از اول صفر می توانند به سایت بنیاد صحیفه مراجعه کنند.

وی بیان داشت: راه اندازی کلاس های حدیث خوانی با موضوع صحیفه سجادیه برای طلاب از دیگر برنامه های این بنیاد در همکاری با حوزه علمیه است. برگزاری این کلاس در قم به صورت حضوری و عصر روزهای پنجشنبه در مدرسه فیضیه خواهد بود. این کلاس از اول سال تحصیلی شروع خواهد شد.

حجت الاسلام  وافی گفت: این کلاس ها چند سالی است جزء برنامه های آموزشی حوزه شده و در عین حال مورد استقبال طلاب هم قرار گرفته است.

رئیس مؤسسه صحیفه سجادیه(ع) افزود: برگزاری وبینار بین المللی با موضوع بررسی تأثیر دعا در امید بخشی و بهبودی بیماری جسمی با محوریت صحیفه سجادیه دیگر برنامه این بنیاد است که با همکاری مدارس علمیه جامعه المصطفی در خارج از کشور و در روز دوشنبه هفته آینده برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha