دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حاجی

حوزه/ حاجی اسماعیلی گفت: تربیت و رشد جوانان در زمینه قرائت قرآن یک کار مردم نهاد بوده و به هیچ عنوان از سوی دولت و دستگاه های دولتی محقق نشده است.

محمد رضا حاجی اسماعیلی داور بخش وقف چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان،  اظهار کرد: بیش از سه دهه است که به عنوان داور مسابقات قرآن حضور داشته ام.

وی با بیان اینکه یکی از نکات قابل توجه در این دوره مسابقات، حضور متسابقین مشابه و یکسان سالیان گذشته در مسابقات است، گفت: البته نمی توان این امر را به عنوان یک نکته منفی تلقی کرد، چرا که هر فرد که به یک درجه ای از سطح قرائت می رسد تا چنیدن سال در این سطح قرار دارد و نمی توان از ورودشان به مسابقات ممانعت کرد.

داور چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اصفهان با تاکید بر اینکه این دوره از مسابقات به لحاظ کیفی با توجه به شرایط کرونایی به خوبی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: البته سطح متسابقین از لحاظ میانگینی و تعدادی نسبت به یک دهه گذشته قابل محسوس است و پیشرفت خوبی را شاهدیم.

وی افزود: قرائت قرآن، کار سختی است و تربیت نخبه قرآنی قطعا زمان بر بوده و نمی توان انتظار داشت هرسال یک نفر به عنوان قاری برجسته در مسابقات بدرخشد و قاریان گذشته را پشت سر قرار دهد.

حاجی اسماعیلی با اشاره به هجمه شدید فرهنگی از سوی دشمنان انقلاب و اسلام و برای فاصله گرفتن جوانان از قرآن و مباحث مربوطه، ادامه داد: علی رغم همه مشکلات موجود، ولی رشد خوبی در زمینه قرائت در سطح جوانان شاهدیم.

وی با تاکید بر اینکه تربیت و رشد جوانان در زمینه قرائت قرآن یک کار مردم نهاد بوده و به هیچ عنوان از سوی دولت و دستگاه های دولتی محقق نشده است، گفت: اهم کار صورت گرفته در زمینه پرورش قاریان جوان و نخبه براساس تلاش شخصی بوده و عمدتا دستگاه تنها همیار آنها دراین مسیر بوده اند.

داور چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اصفهان در بیان یکی از مشکلات قابل مشاهده در بین متاسبقین این دوره از مسابقات، بیان کرد:  یکی از ضعف های بزرگی که در بین متسابقین امسال محسوس است، ضعف عملکردی جوانان در بخش مفاهیم و معانی آیات قرآن است.

وی ابراز کرد: حقیقت امر آن است که تسلط قاری بر مفاهیم و معانی قرآنی لازمه کار است و نمی شود متنی را فهم نکرد و تنها با صوت و لحن زیبا آن را قرائت کرد، توجه به مفاهیم و معانی، باطن فعالیت قرآنی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha