یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حمید احمدی

حوزه/ حجت‌الاسلام احمدی در خصوص سفر اربعین گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ملزومات برنامه‌های اربعین است و امیدواریم همدلی مردم ایران و عراق همه موانع را رفع خواهد کرد و باید مدیران موکب‌ها باید به نوعی برنامه‌ریزی کنند که هر موکب، به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین در نشست هماهنگی  مدیران موکب ‌های اربعین که به همت کمیته مراسم ستاد  فرهنگی اربعین برگزار شد، در خصوص سفر اربعین امسال اظهار داشت: با توجه به آخرین تصمیمات  اتخاذ شده برای مراسم راهپیمایی اربعین 1400 هیچ مشکلی در خصوص راهپمایی اربعین از سوی ما وجود ندارد و منتظر اعلام نظر از سوی دولت و نخست‌وزیر عراقیم.

وی ادامه داد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ملزومات برنامه‌های  اربعین است و امیدواریم همدلی مردم ایران و عراق همه موانع را رفع خواهد کرد و باید مدیران موکب‌ها باید به نوعی برنامه‌ریزی کنند که هر موکب، به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، برگزاری محافل قرآنی در موکب‌ها را از برنامه‌های دیگر این کمیته اعلام کرد و افزود: برنامه ریزی شده تا در صورت فراهم شدن شرایط  امسال 110 مربی قرآن و ۳۰قاری برجسته کشوری  به مراسم  اربعین اعزام شوند و با مساعدت موکب‌ها بتوانیم برنامه‌های قرائت قرآن، قرائت زیارت‌نامه و غیره را در کنار سایر برنامه‌های خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان ماندگار بودن ارتباط مردم ایران با مردم کریم عراق  و ایجاد مودت و تعامل بین دو ملت را از وظایف موکب‌داران برشمرد و شعار "الحسین سفینه‌النجاه" به‌عنوان شعار اربعین سال جاری اعلام کرد.

وی در پایان تصریح کرد: سه اصل احترام به حاکمیت و قوانین عراق، تقویت مرجعیت دینی عراق و تکریم مردم عراق به‌عنوان میزبانان اصلی اربعین از اصول اساسی اربعین مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha