سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام چوگانی

حوزه/ استاد حوزه با بیان اینکه ربای بانکی امروز در بیشتر خانه ها نفوذ کرده است، گفت: علت اینکه برخی به اخلاق اهمیت نمی دهند، ریشه در همین ربا و پول حرام دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام احمد چوگانی شامگاه چهارشنبه در سلسله نشست های گفتمان سازی اقتصاد اسلامی و مقابله با ربا که در دفتر بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری شیرازی برگزار شد، با تشریح تاثیر لقمه حرام بر زندگی انسان ها اظهار کرد: کلام معصوم تنها بر مؤمنان اثر می کند و بر کسی که لقمه حرام در زندگی اش باشد، تاثیری نخواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه ربای بانکی امروز در بیشتر خانه ها نفوذ کرده است، افزود: علت اینکه برخی به اخلاق اهمیت نمی دهند، ریشه در همین ربا و پول حرام دارد.

مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) شیراز خاطرنشان کرد: مراجع تقلید بارها بر حرام بودن ربا تاکید کرده اند، اما اقدام عملی در جامعه توسط مسئولان در این زمینه مشاهده نمی شود.

 استاد حوزه افزود: مؤمنان کسانی هستند که حدیث و قرآن بر آنها تاثیر می گذارد و اگر بر فردی تاثیر نگذاشت مشخص است که او مؤمن نیست هر چند که در ظاهر بخواهد خود را مؤمن نشان دهد.

وی با بیان اینکه ربا اساس اخلاق، دین و اعتقادات را نابود کرده است، افزود: پیشنهاد بنده این است که از 2طریق روشنگری و نمایندگان مجلس، این موضوع دنبال شود تا ممنوعیت و حرام بودن ربا تبدیل به قانون شود.

حجت الاسلام چوگانی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه می توانند در تریبون های هفتگی بر حرام بودن ربا تاکید کنند تا یک جریان رسانه ای در این خصوص شکل گیرد ضمن اینکه از فضای مجازی نیز نباید غافل شویم تا با ارائه محتواهای مناسب مردم را نسبت به این پدیده شوم آگاه کنیم.

لازم به ذکر است، سلسله نشست های گفتمان سازی اقتصاد اسلامی و مقابله با ربا هر هفته با حضور اساتید و صاحب نظران در محل بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha