دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  سید عباس ساطوریان در جمع طلاب و اساتید موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا (س) میبد

حوزه/ متاسفانه در اکثر خانواده ها، شاهد آن هستیم که مردان فقط امور بیرون و اقتصادی خانواده را برعهده می گیرند و تمام بار مسئولیت تربیت فرزندان برعهده مادر خانواده است که این امر اشتباه بوده و سبب بسیاری از مشکلات خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام سید عباس ساطوریان، روز گذشته در نشست موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا (س) میبد با اشاره به مشکلات خانواده های ایرانی، اظهار کرد: اکثر این مشکلات به دلیل خودخواهی های بین زوجین به وجود می آید. زن و مرد باید بدانند که در دو مورد باید حتما خودخواهی های خود را کنار بگذارند اول در هنگام ازدواج و در مرحله بعد هنگام فرزند دار شدن که هر یک از زوجین در تصمیمات خود باید متوجه باشد که افراد دیگری نیزبه او وابسته هستند و او تنها نیست .

وی افزود : از لحاظ روانشناسی ثابت شده که برای تربیت بهتر فرزندان و ایجاد جوّ خانوادگی شاد و پرانرژی حداقل باید سه فرزند داشت که این امر بر تربیت فرزندان بسیار موثر بوده و تعداد فرزندان کمتر به خصوص تک فرزندی سبب بسیاری از مشکلات در خانواده و بخصوص برای فرزند خواهد شد. البته تعداد فرزندان بستگی زیادی به توانایی های والدین دارد که بتوانند فرزندان نیکو و شایسته ای را تربیت کنند.

مشاور خانواده در ادامه با اشاره به اینکه زن و مرد باید دوشادوش هم مشکلات زندگی را برطرف کنند، افزود:  متاسفانه در اکثر خانواده ها، شاهد آن هستیم که مردان فقط امور بیرون و اقتصادی خانواده را برعهده می گیرند و تمام بار مسئولیت تربیت فرزندان برعهده مادر خانواده است که این امر اشتباه بوده و سبب بسیاری از مشکلات خواهد شد.

وی، اقتدار را مهمترین نیاز مرد خانواده و مهر را مهمترین نیاز زن دانست و تاکید کرد: مرد و زن باهوش این نیاز همسر را برطرف خواهند کرد و با این کار باعث گرمتر شدن کانون خانواده و البته تربیت بهتر فرزندان خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha