دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
عوامل ایجاد حسد، با حضور استاد اخلاق حوزه در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بررسی شد.

حسد یکی از بیماری های هلاک کننده انسان است که از آن بیماری های دیگری به وجود می آید؛ حسد دین و ایمان را می سوزاند، همانطور که آتش هیزم را می سوزاند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام عباس اخوان سیگاری، روز گذشته در جمع مسئولان مدارس علمیه حضرت زینب (س) و حضرت زینب کبری(س)  یزد به بیان عوامل ایجاد حسد در انسان اشاره و بیان کرد:  هرگاه انسان خود را پَست تر از دیگران ببیند، حسد در او به وجود می آید و اگر خود را بالاتر از دیگران ببیند کبر و غرور در او بیشتر می شود.

وی با اشاره به «تعجب» که یکی از عوامل به وجود آمدن حسد است، افزود: «تعجب» یعنی آن که انسان تعجب کند از این که این نعمت بزرگ را مثل چنین شخصی داراست، همان طور که خداوند در قران می فرماید: « ما انتم الا بشر مثلنا » تعجب کردند از آن که رسول اکرم صلی الله علیه و آله کسی مانند خود آنهاست ولی به مرتبه رسالت و دریافت وحی رسیده است، به همین دلیل به او حسادت می کردند.

حجت الاسلام  اخوان سیگاری در ادامه به بعضی از مفاسد حسد اشاره کرد و گفت: حسد یکی از بیماری های هلاک کننده انسان است که از آن بیماری های دیگری به وجود می آید؛ حسد دین و ایمان را می سوزاند، همانطور که آتش هیزم را می سوزاند.

وی در پایان اظهار کرد: امام صادق(علیه السلام) می فرماید: « ومَن یَکُ کذلِکَ فَلَستُ منه و لیس منّی» هرکس چنین باشد، نه من از او هستم و نه او از من؛ تمام اوصاف  مومن نقطه مقابل حسد است .   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha