شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جایزه البرز ۱۴۰۰

حوزه/ در پنجاه و نهمین سال تاسیس «بنیاد فرهنگی البرز»، پنجاه و نه نفر از دانشمندان، مخترعان، حوزویان و دانشجویان شامل: ۶ دانشمند و ۵۳ دانشجو، طلبه و مخترع، تجلیل شدند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، ۵۹ نخبه کشور، در پنجاه و نهمین سالگرد تأسیس "بنیاد فرهنگی البرز" تجلیل شدند.

بر اساس این گزارش: در پنجاه و نهمین سال تاسیس "بنیاد فرهنگی البرز"، پنجاه و نه نفر از دانشمندان، مخترعان، حوزویان و دانشجویان شامل: ۶ دانشمند و ۵۳ دانشجو، طلبه و مخترع، تجلیل شدند.

حجج اسلام آقایان: مهدی عبداللهی، رضا لک‌زایی، کمیل قنبرزاده، مهدی منصوری حبیب‌آبادی، سعید حسنی و سرکار خانم ها: زینب بهجت پور و خدیجه حسین زاده، به‌ عنوان حوزویان و طلاب برگزیده انتخاب شدند.

جوایزِ اهدایی این دوره شامل موارد ذیل بود:

 یک جایزه ویژه ۱۵۰ میلیون تومانی
 جایزه ۱۱۰ میلیون تومانی، ویژه دانشمندان برگزیده
 جایزه ۴۰ میلیون تومانی، ویژه مخترعین برگزیده
 جایزه ۳۵ میلیون تومانی، ویژه دانشجویان و طلاب

 
همایش جایزه البرز، همه ساله براساس شیوه‌نامه‌های ابلاغیِ بنیاد فرهنگی البرز برگزار می شود. بر اساس این شیوه نامه، واجدان شرایط، مدارک و مستندات خود را از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز امورنخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه، به این بنیاد ارسال می کنند.
در مرحله بعد، افراد واجد شرایط به تعداد سه برابر ظرفیت، به دبیرخانه جایزه البرز معرفی می شوند و پس از آن، داوری و انتخاب نهایی در بخش‌های دانشجویی، طلاب و مخترعان، از میان افراد معرفی شده از سوی مراجع ذیربط به صورت همزمان، صورت میگیرد.
  شایان ذکر است: مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه در این دوره از جایزه البرز، تعداد ۲۱ نفر را از پنج مرکز حوزوی شامل: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، مرکز مدیریت خواهران  و جامعه الزهراء(س) به دبیرخانه این جشنواره معرفی نمود که هیأت داوران این جشنواره، هفت نفر از این طلاب که دارای بالاترین امتیاز بودند را برگزید.
 گفتنی است:‌ دو نفر از مستعدین برتر که در سال ۱۳۹۹ این جایزه را دریافت کرده بودند، جزء هیأت داوران جشنواره ۱۴۰۰ بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha