یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استاد حوزه علمیه خواهران قزوین

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: حیا و عفت به  همراه عقل و درایت از مهمترین ویژگی های زینب کبری سلام الله علیها بود که قدرت ظاهری و پوشالی حکومت اموی را در هم کوبید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم متین قورچی بیگی از اساتید حوزه علمیه خواهران استان قزوین، ظهر امروز با حضور در برنامه معارفی «تا آسمان» سیمای مرکز قزوین گفت: حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان بانوی نقش آفرین در واقعه کربلا، با قرائت خطبه در دربار یزید دشمنان را رسوا کرد و آنها را به مرحله‌ای رساند که خود مجلس سوگواری برای اباعبدالله الحسین علیه السلام به پا کردند.

وی خاطرنشان کرد: خطبه حضرت زینب سلام الله علیها در دربار یزید بیان مظلومیت های کاروان اباعبدالله الحسین علیه السلام بود که چهره سفاک و زشت یزیدیان را به همه نمایاند.

استاد حوزه خواهران قزوین ادامه داد: بانوان جامعه ما امروز باید با بازخوانی خطبه حضرت زینب سلام الله علیها و تأمل در معارف مطرح شده در آن راه و رسم زندگی خود را پیدا کنند و گفتمان معارف حسینی را احیا نمایند.

وی تصریح کرد: حیا و عفت به  همراه عقل و درایت از مهمترین ویژگی های زینب کبری سلام الله علیها بود که قدرت ظاهری و پوشالی حکومت اموی را در هم کوبید.

خانم قورچی بیگی خاطرنشان کرد: توجه به دوری از گناه تلاش برای داشتن خانواده‌ای الهی کسب روزی حلال زنده نگه داشتن یاد کربلا، عفت  و پاکدامنی از مهمترین پیام های خطبه حضرت زینب سلام الله علیها بود که توجه به هر کدام از این موارد می‌تواند آینده ای سعادتمندانه برای ما رقم بزند.

عقلانیت ویژگی مهم زینب کبری(س) بود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha