پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر در جمع طلاب

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر در جمع طلاب این مدرسه گفت: هرچه سطح علم و آگاهی بالاتر رود، سطح ایمان هم افزایش پیدا میکند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام محمد حسین فهیم نیا، در نشستی که با حضور امام جمعه اشکذر، رئیس سازمان تبلیغات شهرستان و بانوان طلبه مدرسه علمیه فاطمیه برگزار شد، گفت: گفته شده طلبه هم باید انذار و هم تبشیر را با هم به کار ببرد، ولی انذار مقدم بر تبشیر است و از هر قومی باید اشخاصی برای یادگیری علم، کوچ کرده و بعد از یادگیری علم به سوی قوم خود برگردند؛ طلاب، این توانایی را دارند که با مردم به صورت تأثیرگذار سخن بگویند.

وی افزود: کلیت قرآن و مکتب اسلام بر سه پایه معرفت، ایمان و عمل استوار است و معرفت یعنی آگاهی؛ ایمان بدون معرفت امکان ندارد.

حجت الاسلام فهیم نیا اضافه کرد: ابتدا باید توحید، امامت و نبوت را شناخت و در مرحله بعد پذیرفت؛ در طول تاریخ، جهاد برای باورها و اعتقادات بوده و هرچه سطح معرفت و اگاهی بالاتر رود، سطح ایمان هم افزایش پیدا می کند.

موسس مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر در پایان خاطر نشان کرد: انسان در مرحله اول باید باور کند تا بتواند آن علم را به کار ببندد و اگر انسان هرسه معرفت، علم و ایمان را داشته باشد، مومن است و درصورت فقدان عمل، فاسق و در صورت عمل بدون ایمان منافق است.

انتهای پیام  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha