دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 981215
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کارگاه آموزشی گام های خوشبختی ویژه طلاب متأهل موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا (س) میبد

کارگاه آموزشی گام های خوشبختی ویژه طلاب متأهل موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا (س) میبد با رعایت پروتکل های بهداشتی، به صورت تفکیکی برای خواهران طلبه(حضوری) و مجازی (برای همسران طلاب) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام محسن شریعتی، روز گذشته در کارگاه آموزشی گام های خوشبختی ویژه طلاب متأهل موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا (سلام الله علیها) میبد  با بیان این نکته که سه دلیل اصلی مشکلات خانوادگی «اشتباه در انتخاب اولیه» و در مرحله بعد «عدم مهارت زندگی» و «عدم شناخت طرف مقابل»، است، گفت: یکی از اصلی ترین دلایل اختلاف زن و مرد برداشت های اشتباه طرفین از حرف ها و رفتارهای یکدیگر است .

وی با اشاره به این نکته که همه انسان ها به مشاوره نیاز دارند، بهترین زمان برای مشاوره را قبل از دوران عقد و قبل از شروع دعوا وا ختلاف دانست و اظهار کرد: مهمترین نیاز مرد اقتدار است؛ آثار اقتدار مرد در جسم و روح و روان او نمود دارد و مواردی چون گریه، مجادله، تجسس، امر و نهی و غیره اقتدار او را به خطر می اندازد و همین امر سبب ایجاد اختلاف در بین زن و مرد می شود.

وی در ادامه برداشت زن و مرد از مواردی مانند قهر کردن، گریه، پول و ... را  متفاوت دانست  و به بیان این تفاوت ها پرداخت.

حجت الاسلام شریعتی در نشست مجازی ویژه همسران طلاب هم با بیان این نکته که اصلی ترین نیاز بانوان محبت به آنان است، اظهار کرد: مهمترین وظیفه مرد، مهرورزی به همسر است.

وی با اشاره به این نکته که هیچ کس کامل نیست و همه انسانها نقص هایی در زندگی دارند، بیان کرد: زن را همان گونه که هست بپذیرید و نخواهید او را تغییر دهید، چرا که ممکن است این تغییرات سبب شود زن از رسالت اصلی خود باز بماند و همین امر باعث ایجاد اختلاف در خانواده می شود. 

مشاور خانواده در ادامه اظهار کرد: باید تفاوت های بین زن و مرد را بشناسیم و سعی کنیم این تفاوت ها را بپذیریم و با رفتار اشتباه خود سبب نشویم خانم ها دچار تظاهر شوند.                                                                          .

وی در ادامه با بیان این نکته که بیش از صد تفاوت بین زن و مرد وجود دارد و همین تفاوت ها در کنار هم سبب زیبایی و استحکام خانواده می شود، به بررسی بخشی از این تفاوت ها پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha