دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سخنرانی حجت الاسلام خاکباز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام خاکبار، با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار رقبه انتفاعی و منفعتی در خوزستان وجود دارد، گفت: از این تعداد تنها ۳ رقبه متعلق به حوزه علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان، با بیان اینکه ارزشمندترین شغل از نظر بنده، تربیت انسان است، اظهارداشت: اینکه اساتید حوزه، تمام وقت و زندگی‌شان را برای تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) می‌گذارند، نشان از عزم والای آن‌ها در اعتلای اسلام ناب محمدی است که قطعاً خیر و برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وجود مشکلات مالی در مدارس علمیه، یک امر بدیهی و روشن است، گفت: رویکرد بنده به‌عنوان یک طلبه در مدیریت اوقاف و امور خیریه خوزستان، همکاری صد در صد با مدارس علمیه می‌باشد.

حجت‌الاسلام خاکباز، با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار رقبه انتفاعی و منفعتی در خوزستان وجود دارد، افزود: از این تعداد تنها ۳ رقبه متعلق به حوزه علمیه است که یکی از آن‌ها در آبادان، دیگری در اهواز و آخری نیز در ماهشهر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، تصریح کرد: رقبه‌ای که نیت واقف برای تحصیل طلاب یا امور مربوط به طلاب بوده باشد، جز آنچه گفته شد، در خوزستان وجود ندارد! درصورتی‌که در دیگر استان‌ها، رقبات زیادی برای مسائل مربوط به حوزه و طلاب وجود دارد.

وی در پایان خواستار اهتمام مدیران مدارس علمیه به ترویج فرهنگ وقف حوزوی کرد و گفت: برای مدارس علمیه باید سرمایه‌گذاری کرد؛ چراکه لازمه تقویت کار فرهنگی، تأمین منابع پایدار است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha