دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه / رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: حُسن خُلق، بخشندگی و سخاوت از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به مناسبت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع)، مراسم سوگواری صبح امروز در دفتر امام جمعه شهر محمود آباد نمونه قزوین برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی با تسلیت این ایام گفت: حسن خلق، بخشندگی و سخاوت از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) بود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه زندگی دومین امام شیعیان در مدینه در سخت‌ترین دوران بعد از پیامبر (ص) بود و به ایشان و پدر گرامیشان امام علی (ع) توهین‌های بسیاری می‌شد،  ولی برخورد امام مجتبی (ع) با توهین کنندگان به شیوه‌ای بود که این افراد معمولاً از عمل خود پشیمان می‌شدند.

وی همچنین به سیره اخلاقی حضرت امام رضا (ع) پرداخت و بیان کرد: سیاست عملی امام رضا (ع) مبین التزام ایشان به اصول اخلاقی بود و سیاست ‌ورزی را به دور از تشریفات، دروغ‌گویی، منفعت‌طلبی و قدرت خواهی به همگان نشان داد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین ادامه داد: ایشان در مدینه مجالس علمی را برگزار می کردند و در زمانی که به ایران سفر کردند مناظره هایی در زمینه های مختلف برگزار می کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha