یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست مهدویت و دانشگاه تمدن ساز/حجت الاسلام والمسلمین بهروز لک

حوزه/ یکی از مهمترین رسالت های دانشگاه در این زمان، زمینه سازی برای ظهور از طریق تبیین موضوع مهدویت، تربیت مدرسان در این زمینه و تعیین رشته در دانشگاه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‎‎الاسلام‌ والمسلمین بهروزی‌لک، امروز در نشستی که با عنوان «مهدویت و دانشگاه تمدن‌ساز» در دانشگاه معارف اسلامی در قم برگزار شد، با اشاره به موضوع« نقش دانشگاه در تبیین تمدن زمینه‌ساز » گفت: قبل از ورود به این بحث باید ابتدا معنای تمدن را که می خواهیم در مورد آن گفتگو کنیم بدانیم و آن معنا عبارت است از دستاوردهای بشری که در حوزه زندگی اجتماعی، فرهنگی و.... بدست می آید.


عضو هیئت‌ علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه به تلاش های دشمن در جدایی دانشگاه و حوزه اشاره کرد و گفت: این تلاشی بود که از سوی دشمنان در جامعه اسلامی ایجاد و زمینه ساز تحقق این تفکر در جامعه شدند.


وی بیان داشت: اما بعد از انقلاب، باید شاهد تلاش هایی برای جلوگیری از این تفکر و دوگانگی می بودیم، ولی با وجود همه فعالیت ها، الان دانشگاه غیر از حوزه است و ما امروز در دانشگاه باید به دنبال تحقق و ایجاد زمینه سازی برای موضوع مهدویت باشیم.


حجت‎‎الاسلام‌ والمسلمین بهروزی‌لک با اشاره به معنای زمینه سازی برای مهدویت گفت: معنای زمینه سازی همانی است که رهبر انقلاب فرمودند و آن، یعنی آمادگی برای ظهور. ما هم برای ظهور نیازمند آمادگی جامع هستیم.


عضو هیئت‌ علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: اما امروز زمینه سازی به این معنا برای همه از جمله مراکز علمی مانند دانشگاه ها وظیفه است و یکی از رسالت های تبیین موضوع مهدویت به لحاظ فردی برای مدرسان دانشگاه است.


وی تبیین علمی مهدویت در امر پژوهشی در حوزه مهدویت، آموزش مهدویت برای دانشجویان، راه اندازی رشته های مهدوی در دانشگاه با توجه به بحث مهدویت و آینده پژوهی و ایجاد زمینه برای پرداختن به مباحث مهدوی در جمع های عمومی دانشگاه را از جمله رسالت های فعلی در امر زمینه سازی برای ظهور عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha