چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ نشست مشترک معاونت امور طلاب حوزه علمیه کشور با مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در نشست مشترک با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی، بر افزایش همکاری های دوجانبه و افزایش تعاملات بین این دو مجموعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی میرمطلبی، مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در نشستی با محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی، بر افزایش همکاری های دوجانبه و افزایش تعاملات تاکید کرد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های روحانیت، بحث خدمات اجتماعی است و مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب تهران، در کنار بحث هدایت دینی و بصیرت سیاسی، خدمات اجتماعی و راهبردی در این عرصه را به عنوان یکی از وظایف طلاب و روحانیون برشمردند.

وی افزود: یکی از رسالت‌های اصلی کمیته امداد، بحث خدمات اجتماعی است. در واقع روحانیت، به خودش افتخار می‌کند که می‌تواند در معیت کمیته امداد، اقداماتی را به مردم ارائه دهد.

میرمطلبی ادامه داد: ما از کمیته امداد سپاسگزاریم و امیدوار هستیم که در کنار کمیته امداد، نقش خدمات اجتماعی و وظایفی که برای اقشار مختلف از خانواده های بی سرپرست، فرزندان یتیم تا خانواده‌های مستضعف، در بحران‌های سیل و زلزله و بحث ویروس کرونا، حوزه علمیه بتواند در کنار کمیته امداد به بهترین صورت نقش‌آفرینی کند.

ارائه خدمات اجتماعی از  رسالت های  حوزه و روحانیت است

محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: روحانیت در رفع فقر و عبور از محرومیت نقش مهمی دارد و به عنوان معلمان جامعه و حافظان شریعت و انقلاب می تواند در زمان های مناسب مانع تولید فقر شود.

وی ادامه داد: فقر در کشور ما، معلول محدودیت و منابع نیست، بلکه معلول مدیریت‌ها و بعضاً تصمیمات غلط و رفتارهای سیاسی است.

کلامی افزود: فقر اقتصادی دردآور و خطرناک بوده، ولی فقر فرهنگی خطرناک‌تر از فقر اقتصادی است، چرا که اندیشه و آرمان‌های فرد در فقر فرهنگی آسیب می‌بیند.

وی در پایان گفت: کمک‌های مردم و خیرین در ایام گسترش ویروس کرونا بسیار فوق العاده و بی نظیر بوده و نشان از همراهی مردم در لبیک گویی به مقام معظم رهبری دارد.

ارائه خدمات اجتماعی از  رسالت های  حوزه و روحانیت است

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی نیز در این نشست، با اشاره به استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون در کمیته امداد، گفت: کمیته امداد با توجه به گستردگی کمک‌رسانی‌ها، می‌تواند در زمینه فرهنگی و دینی نیز برای خانواده‌های تحت پوشش موثر باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت طلاب و روحانیون برای ارتقای فرهنگی و دینی مددجویان بسیار تاثیرگذار است که باید از این توانمندی استفاده و به خانواده مددجو خدمات ارائه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha