دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
السلام عليك يا صاحب الزمان

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: مساله تاج گذاری و ولایت امام زمان مساله ای است که از اول خلقت هر پیامبری که آمد خودش را نسبت به پیامبر قبلی یک قدم جلوتر معرفی کرد و هدف خلقت با ظهور حکومت مهدوی به روز می رسد.

زهرا عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسبت سالروز میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) اظهار داشت: ما انسان ها خلق شده ایم که به کمال برسیم و این کمال در حکومت مهدوی است که در آن عقل ها کامل و عدالت گسترده می شود.
وی افزود: هنگامی که پیامبراسلام به پیامبری منصوب شدند فرمودند که آن رسول و دینی که بر همه دین ها برتری دارد و همه دنیا را فرامی گیرد دین اسلام است و بر این اساس همه پیامبران نوید حکومت مهدوی را می دادند و این امرتنها در آیین و دینی که به دست رسول خداست اتفاق می افتد.
این استاد حوزوی، با بیان اینکه باید طرح ونقشه الهی را در ظهور حکومت مهدوی بشناسیم گفت: برای اینکه جایگاه خود را بشناسیم باید طرح و نقشه الهی را بشناسیم، خداوند از اول خلق برای اجرای این حکومت برنامه داشته است به گونه ای که حضرت ابراهیم در سن پیری صاحب فرزند پسری شد و آن را به سرزمین مکه و در کنار خانه خداوند آورد و فرمود: «من بعضی از ذریه ام را در این سرزمین اسکان دادم برای اینکه اقامه نماز کنم».
وی ابراز داشت: در آن زمان این حرکت حضرت ابراهیم مشخص نبود ولی بعد از هزاران سال، پیامبر در همان سرزمین متولد و مبعوث شد و نماز جماعت سه نفره با حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه (س) اقامه کرد و اکنون نماز حج و آیین حج در آن مکان مقدس برگزار می شود.
استاد جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: این طرح الهی ادامه دارد تا جایی که در کنار کعبه امام زمان(عج) بین رکن یمانی و حجرالاسود فریاد خواهد زد:« ألا یا أهل العالم أنا الصمصام‏ المنتقم‏: آگاه باشیدای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده»
وی گفت: هر چند مردم این نقشه را متوجه نشوند خداوند این نقشه را مدبرانه و حکیمانه پیش می برد. همانگونه که واقعه کربلا در سرزمین کوچکی با حضور ۷۲ تن از یاران سالار شهیدان صورت گرفت.
عبداللهی با تاکید بر اینکه تمام برنامه های الهی سمت و سوی ظهور دارد گفت: از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) روایت شده است که فرمودند: «برترین عبادتها انتظار فرج است .»
وی افزود: حادثه ای که همه منتظر بودند با میلاد صاحب الزمان اتفاق افتاد و اکنون باید برای ظهورش منتظر باشیم و برای منتظران وظایفی بیان شده است که مهمترین اعمال شکل و بوی انتظار دارد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha