پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی

حوزه/امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت آیت الله سیدرضا بهاءالدینی(ره) فقیه، عارف و صاحب نفسی بود که در طول عمر بابرکتش همواره در مسیر تجلی معارف اسلامی حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران شامگاه سه شنبه در آیین بزرگداشت بیست وچهارمین سالگرد ارتحال آیت الله بهاالدینی(ره) با اشاره به ویژگی بارز اخلاقی و علمی ایشان، اظهارکرد: آن عالم ربانی در طول عمر پربار خود، خدمات ارزنده‌ای را به اسلام و حوزه‌های علمیه ارائه و همواره در مسیر تجلی و تقویت معارف اسلامی حرکت کرد.

وی، مرحوم آیت الله  بهاءالدینی را فقیه، عارف، صاحب نفس و نظر و اکسیر جان‌ها و اعتبار حوزه‌ها توصیف کرد و افزود: آن عالم فرزانه فقاهت کامل و طهارت الهی داشت، و خداوند او را پاک و مطهر کرده‌بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بیان داشت: او آمده بود تا هجرت به سوی خدا داشته باشد، و این جسمی که نقاب جان است را آب، و جان را طالع کند. این شخصیت بزرگ و کم نظیر اهل ریاضت و مسیر خاصی که باید تحت اشراف استاد طی شود، نبود، چرا که تنها استادش برای رسیدن به درجه های بالایی از سلوک و عرفان حق تعالی بود.

وی تصریح کرد: مقام آیت الله بهاءالدینی بسیار ویژه بود، درحالی که فقیه بود، رساله نداد.

امام جمعه موقت تهران، ساده زیستی و بی‌اعتنایی به دنیا را از ویژگی بارز آن فقیه پارسا دانست و بیان کرد: آیت الله بهاءالدینی با اینکه امکان داشتن یک خانه بزرگ را داشت، ولی تا پایان عمر در یک خانه محقر و گِلی زندگی کرد.

لازم به ذکر است: مرحوم آیت الله سید رضا بهاء الدینی در نهم فروردین ۱۲۸۷ هجری شمسی در قم متولد شد و در ۲۸ تیر ۱۳۷۶ به دیار حق شتافت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha