شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراجع عظام تقلید

حوزه/ مراجع عظام تقلید و علما در دیدار با رئیس پدافند غیرعامل بر اهمیت برقراری امنیت و حفظ اقتدار کشور تصریح کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌حوزه، سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور صبح روز پنج شنبه ۶ آبان ماه و در آستانه هفته نکوداشت پدافند غیر عامل به منظور دیدار با علما و مراجع عظام تقلید وارد قم شد.

"فرزند کمتر؛ زندگی بهتر" شعار غلطی بود که در جامعه اسلامی اجرا شد

اهمیت برقراری امنیت و حفظ اقتدار کشور

در این میان حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار جلالی رئیس پدافند غیر عامل کشور که در دفتر معظم له در قم برگزار شد،  با اشاره به بحث کاهش جمعیت و تشویق بعضی ها به این امر در جامعه افزودند: بعضی به مردم القاء می کردند که فرزند کمتر مساوی است با زندگی بهتر، و این باعث شده مردم هم به این سمت و سوی حرکت کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه بحث کاهش جمعیت مصیبتی است که جامعه را تهدید می کند  بیان داشتند:‌ باید هر چه زودتر فکر عاجلی برای این امر کرد،خواستار توجه جدی مسئولین و مردم نسبت به خطرات کاهش جمعیت در کشور شدند.

ایشان افزودند: از جمله این خطرها، کشور کاهش جمعیت شیعه، فرسوده شدن جمعیت کشور، پیری و کاهش قدرت دفاعی است.

معظم له گفتند: اما در مقابل خدای متعال در مورد ازدیاد نسل توصیه ها و دستوراتی و وعده هایی دادند از جمله این که  فرمود من خدا، روزی فرزندان را خواهم داد؛ این وعده الهی است و همه باید به این وعده الهی معتقد باشند و ازدیاد فرزند ترسی نداشته باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که در بحث جمعیت باید اساسی و زیر بنایی عمل کنیم و مهمتر این که نباید اجازه می دادیم در جامعه چنین منطقی که فرزند کمتر زندگی بهتر جا می افتاد بیان داشتند: به هر حال باید برای حل این مشکل فکر اساسی و مهم کرد و مردم را تشویق و حمایت به این امر فرزند آوری کنیم.

ایشان بیان داشتند: درگذشته مردم فرزندان زیادی داشتند و به آن افتخارمی کردند، ولی الان کار را به جایی رساندند که مردم را از فرزند آوری می ترسانند.

با استفاده از تجهیزات روز و فناوری های نوین، اقتدار خود را حفظ کنیم

اهمیت برقراری امنیت و حفظ اقتدار کشور

حضرت آیت الله نوری همدانی، نیز در دیدار سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، بیان داشتند: ابتدای خلقت جهان، دونوع سیاست وجود داشته است؛ یک نوع، سیاست انبیای الهی و ائمه (علیهم السلام) است که در آن، مردم محورهستند که آنها را مجهز می کردند و سپس به سراغ نمرودها و فرعون ها می رفتند. سیاست دوم، سیاست سلطنتی است که مدیریت مردم با سلاطین است و مردم در جایگاه پایین قرار داشتند.

معظم له در ادامه افزودند: سیاست در اسلام، مردمسالاری است که در آن مردم به عنوان اصل و محور امور قرار دارند. در کشور ما هم، با نهضت امام خمینی (ره) سیاست مردمسالاری درپیش گرفته شد و مردم مورد توجه قرار گرفتند.

این مرجع تقلید یادآور شدند: مردم در طول انقلاب اسلامی و پس از آن همواره، پا به پای انقلاب حرکت کردند و شهدای گرانقدری تقدیم اسلام و انقلاب کردند. در طول ۸ سال دفاع مقدس دیدیم که مردم فوج فوج به جبهه ها می رفتند تا این انقلاب آسیبی نبیند. امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به مردم و رفع مشکلات آنها تاکید دارند، لذا مسئولان باید برای رفع گرانی و بیکاری که نگرانی عمده مردم و علماست، تلاش کنند و فراوانی نعمت و ارزانی کالا را برای مردم به ارمغان بیاورند.

معظم له بر هوشیاری مقابل نقشه های دشمنان تاکید کرده و گفتند: دشمن همواره در کمین ماست و در هرزمان از حیله ها و ترفندهای جدیدی برای ضربه زدن به ما استفاده می کند بنابراین نباید گمان کنیم که دشمنی آنها با اسلام و انقلاب تمام شده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: باید توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامی، ضربه سختی به آنها وارد کرد بنابراین هیچگاه روی خوش به ما نشان نمی دهند و صهیونیست ها و آمریکا و استکبار جهانی هرگز از ما تبعیت نخواهند کرد.

ایشان تاکید کردند: ما باید هوشیار و بیدار باشیم و خود را در اوج آمادگی نگه داریم و با استفاده از تجهیزات روز و فناوری های نوین، اقتدار خود را حفظ کنیم و مدیریت کاملی داشته باشیم.

معظم له افزودند: امروز دشمن از اقتدار موشکی ما دچار رعب و وحشت شده است و ما را دعوت به مذاکره می کند اما بدانید که اینها هیچگاه از ما خوششان نخواهد آمد و از حیله های خود دست برنمی دارند.

ایشان با بیان اینکه خداوند لباس عزت بر تن جهادگران می پوشاند، گفتند: جهاد، لباس عزت اسلام است و باید همواره در اوج اقتدار و آمادگی دفاعی قرار داشته باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان یادآور شدند: ما باید هرروز قویتر و بیدارتر باشیم و زمینه ظهور حضرت ولیعصر (عج) را فراهم کنیم.

همگان خود را در خصوص امنیت کشور مسئول بدانند

اهمیت برقراری امنیت و حفظ اقتدار کشور

حضرت آیت الله جوادی آملی، نیز در دیدار سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشتند: همه ما موظفیم دین و کشور خود را حفظ کنیم و خداوند مقدمات انجام این وظیفه را فراهم نموده است، چراکه اگر مقدمات این مهم فراهم نبود خداوند چنین دستوری به ما نمی داد لذا نه جای ترس و نگرانی است و نه جایی برای عقب نشینی.

ایشان همچنین تاکید کردند:‌ ما اگر مشکل داخلی نداشته باشیم از دشمن خارجی هیچ کاری ساخته نیست.

معظم له در ادامه با اشاره به ایام هفته وحدت خاطرنشان کردند: هفته وحدت فرصتی برای یادآوری همین نکته است که باید با حفظ وحدت خود را در قبال وظایف ملی مسئول بدانیم و بی تفاوت نباشیم تا خداوند بیش از گذشته به ما در این راه توفیق عطا بفرماید.

ماموریت پدافند غیرعامل برای امنیت کشور راهبردی است

اهمیت برقراری امنیت و حفظ اقتدار کشور

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نیز در دیدار سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه ماموریت های پدافند غیرعامل در زمینه رصد تهدیدها و پایش آسیب‌پذیری‌ها و رویکردهای پیش‌بینی، پیشگیری و پیش‌کنشگری برای امنیت کشور راهبردی است، گفت: به نظر می رسد سازمان پدافند غیرعامل باید بیش از گذشته مفهوم پدافند غیرعامل را در افکار عمومی و حتی برای خاص تبیین و نهادینه‌سازی کند.

وی ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل و تاکید بر ضرورت توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل به مساله انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ظهور و بروز انقلاب اسلامی سبب شده است تا منافع جبهه استکبار در منطقه به خطر بیفتد و به همین خاطر نیز آنها با انقلاب اسلامی ما که ریشه در عاشورا، غدیر و بعثت دارد مخالف و دشمن هستند.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که امداد الهی به کمک پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) آمد و دین اسلام را حفظ کرد انقلاب اسلامی نیز همواره با نصرت الهی همراه شده است، ادامه داد: با وجود سطح بالای دشمنی‌ها، این انقلاب همچنان به راه خود ادامه می‌دهد و دشمنان در دستیابی به اهداف خود با شکست مواجه شده‌اند.

قدرت اصلی پدافند غیرعامل، مردم هستند

اهمیت برقراری امنیت و حفظ اقتدار کشور

آیت الله فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دیدار با سردار جلالی گفت: امید است با استقرار دولت سیزدهم پدافند غیرعامل که در کشور استقرار خوبی پیدا کرده است موفق تر از قبل باشد و برای آگاه سازی مردم پیرامون تهدیدهای جدید، بیش‌ از پیش تلاش شود چرا که  اگر این تهدیدها برای مردم روشن شود، از بحران جلوگیری شده و خود مردم برای بی اثر شدن تهدیدهای جدید دشمن به میدان می‌آیند.

دشمن در فضای سایبری دشمنی‌های خود را علیه ملت ایران اعمال می کند

اهمیت برقراری امنیت و حفظ اقتدار کشور

سردار غلامرضا جلالی نیز در این دیدارها  ، با تاکید بر اینکه ساختار دفاع نوین در قالب پدافند غیرعامل با تدبیر رهبر معظم انقلاب نزدیک به دو دهه است که در کشور شکل گرفته است، تاکید کرد: پدافند غیرعامل تلاش دارد تا یک لایه دفاعی در بخش های اجرایی کشور سامان دهد و این امیدواری وجود دارد تا در دولت سیزدهم این مهم به سرانجام برسد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه متاسفانه یکی از عبرت های دولت گذشته این بود که در حوزه جنگ سایبری ساده‌انگاری و غفلت می‌کرد، خاطرنشان ساخت: این رویکرد در دولت جدید متفاوت است و ما به یک فهم واحد و مشترک با دولت دست یافته ایم و این امید وجود دارد تا عقب ماندگی های دولت قبل برطرف شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه افزایش سطح توان و بازدارندگی دفاعی کشور سبب شده است تا دشمن به سمت مدل جدیدی از تهدیدها گرایش پیدا کند، افزود: در شرایط فعلی دشمنان در تلاش هستند تا در حوزه های نوپدیدی مانند فضای سایبری دشمنی‌های خود را علیه ملت ایران اعمال کنند.

سردار جلالی در ادامه دیدارهای خود با آبت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه نیز دیدار و گفت و گو کرد.

گفتنی است: هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است و هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ نیز با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم لغایت ۱۴ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha